Czy zastanawialiście się co dzieje się z Waszym zamówieniem złożonym drogą internetową? Jaki jest mechanizm działania sklepu internetowego? Nie wszyscy wiedzą, że sklepy internetowe są oparte na specjalnych systemach. Zwykle są one zupełnie inne niż te, na których pracują strony internetowe.

Data dodania: 2014-08-25

Wyświetleń: 1307

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak działają sklepy internetowe?

Wszystko zaczyna się od pomysłu, na który musi wpaść przyszły usługodawca. Później następuje wybranie odpowiedniej nazwy sklepu, wykupienie najlepszego hostingu, zainstalowanie na serwerze systemu, np.: Magento, który pozwoli na prowadzenie e-sklepu.

Jednak co w systemie do prowadzenia e-biznesu jest takiego, że jest on niezbędny? Dzięki niemu prowadzenie sklepu stanie się łatwe, proste, bezpieczne i tanie. Możemy zmieniać i edytować wygląd witryny w każdej chwili bez angażowania profesjonalnego programisty. Ułatwione zostało również zarządzenie stanem magazynowym, zamówieniami czy bazą klientów. Do wyboru mamy mnóstwo grafik i szablonów dopasowanych do Magento. Dzięki temu każdy właściciel może wykonać i dopasować sklep do swoich potrzeb i wyobrażeń.

Niewątpliwą cechą omawianego systemu jest możliwość prowadzenia kilku sklepów internetowych za pomocą jednego systemu. Ponadto sklepy te mogą być wielojęzyczne. Dzięki rozbudowanym funkcjom, możliwe jest określenie dostępności informacji dla poszczególnych grup użytkowników (administratorów). Jest to możliwe dzięki zastosowaniu przyznawania uprawnień poszczególnym administratorom.

Aby prowadzenie sklepu było niezwykle funkcjonalne, proste i ułatwione, systemy do zarządzania e-biznesem można zintegrować z programami do fakturowania, księgowymi, aukcyjnymi itp.

Tak jak wspomniałam, omawiana platforma niezwykle ułatwia prowadzenie sklepu. W każdej chwili i pożądanej ilości możemy dodać kategorie, podkategorie i produkty. Wtedy kiedy chcemy możemy uzupełniać stan magazynowy, dopasowywać atrybuty produktu, dodawać zdjęcia w takiej ich liczbie jakiej chcemy.

Korzystając z systemu do prowadzenia e-sklepu możemy w łatwy i prosty sposób zarządzać każdym działem. Sprawdzać i dopracowywać każdy szczegół. Przy zamówieniach, możemy w każdej chwili zmieniać ich statusy, na prośbę Klienta dodać lub usunąć pozycję z zamówienia. Wyświetlają się również informacje o nadpłacie czy niedopłacie. Klient, jak i sprzedawca mogą na bieżąco śledzić zamówienie.

Do dyspozycji sprzedawcy są również podglądy na porzucone koszyki, analizy i wykresy wpadających zamówień. Dzięki dostępnym modułom możemy przystosować funkcjonalność sklepu do naszych potrzeb. Wszystkie te cech sprawiają, że w prosty i łatwy sposób możemy zarządzać e-biznesem. Nie trzeba być wyspecjalizowanym fachowcem by prowadzić własny sklep internetowy.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena