J. Stuhr propagował swego czasu myśl, iż „śpiewać każdy może, jeden lepiej, a drugi gorzej”, co i Ty możesz sprawdzić we własnej łazience. Oczywiście, jeśli jesteś bardzo odważny, czekają programy typu „Mam talent”, jednak większość ludzi zachowuje swoje „zdolności” wokalne dla siebie. Sądząc po ich występach podczas różnej maści imprez rodzinnych oraz masowych, szczególnie gdy jest naprawdę wesoło, stanowi to trafną decyzję.
Podobnie sprawa ma się z pisaniem tekstów na strony www. Wiele osób uważa, iż skoro język polski był jednym z przedmiotów jakie mieli przyjemność mieć w szkole, to są w stanie sprostać temu zadaniu. Bywa też, że tworzenie wpisów na firmowe strony www jest powierzane uczniom, studentom czy też własnym małżonkom bądź dzieciom w myśl zasady - „skoro mam dobry produkt czy usługę, to i tak się sprzeda, cokolwiek bym nie napisał”.
Nic bardziej mylnego. Kiedy bowiem Twój potencjalny klient wejdzie na Twoją witrynę aby zapoznać się z Twoją ofertą, pierwsze co zobaczy to Twój tekst. Jeśli będzie on niechlujny, nudny, a może po prostu nieudolnie napisany, pomyśli właśnie o Tobie – „no cóż, skoro ten człowiek nie potrafi stworzyć prostego opisu (bo przecież tworzenie tekstów jest proste, nieprawdaż?) w jaki sposób mam cokolwiek u niego kupić lub zamówić”?
Choć stare przysłowie mówi „nie oceniaj książki po okładce” bądź świadom, że to właśnie ona może od razu zadecydować o sukcesie lub porażce Twojej oferty. Czy wybierając towar ze sklepowej półki sięgniesz po coś co ma zniszczony karton, jest brudne, przykurzone bądź nie ma opisu w języku, który znasz i jesteś w stanie zrozumieć?
Zapewne takie opakowanie nie zachęci Cię do kupna danej rzeczy. Zdaj sobie sprawę, iż to właśnie tekst na Twojej firmowej stronie www pełni role sreberek, kartoników bądź butelek o finezyjnym kształcie, który nie dość, że przyciągnie uwagę potencjalnego klienta, to jeszcze spowoduje, iż pomyśli on - „Tak, oni znają się na rzeczy, solidnie to wygląda!”.
Dla szukającego danej oferty ważny jest również wysiłek z jakim musi się zmierzyć jeśli ma nabyć produkt czy usługę. Pamiętaj, iż skoro jedną z głównych sił napędowych wszelkich wynalazków było lenistwo, przez które ludzie poszukiwali metod na ułatwienie sobie życia, to dlaczego ktoś ma się męczyć aby odszukać czy też wybrać Twoją ofertę?
Dobry tekst na Twojej stronie firmowej powinien być przede wszystkim prosty (nie prostacki!) i w jasny sposób informujący co oferujesz oraz dlaczego to właśnie Ty robisz to lepiej od konkurencji. Pamiętaj, iż żeby dotrzeć do Twojej wizytówki w sieci, dana osoba musiała Cię najpierw odnaleźć w wyszukiwarce Google (tu kłania się pozycjonowanie) albo dostać jakiś Twój folder reklamowy bądź usłyszeć coś dobrego o Tobie (marketing szeptany). Jeśli więc dodatkowo chcesz ją zmęczyć rozmyślaniami pod tytułem „co autor miał na myśli” nie bądź zdziwiony, że zamówienia internetowe będą stanowiły 0% obrotów Twojego biznesu.
Oczywiście prowadząc go nie musisz się znać na marketingu internetowym. W dzisiejszym świecie warto skupić się na byciu specjalistą w swojej dziedzinie, a inne sprawy delegować osobom mającym pojęcie o reklamie. W Twoim przypadku pomocni będą dobrzy copywriterzy.