Mieć Bloga firmowego czy go nie mieć - to jest pytanie. A jak mieć to na pewno dobrego!

Data dodania: 2014-08-15

Wyświetleń: 1715

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Blogowanie już dawno przestało być aktywnością zastrzeżoną dla fanów upraw doniczkowych, domorosłych obserwatorów życia dzikich zwierząt, moli książkowych lub nastolatek zakochanych w Justinie Biberze. Dziś, każdy kto chce wyróżnić się w swojej branży, a także dotrzeć do większej liczby klientów z informacją „to moje usługi bądź produkty są godne zaufania” powinien zastanowić się nad prowadzeniem firmowego bloga.

 

Wpływa na to przede wszystkim coraz większa konkurencja w praktycznie każdym segmencie rynku. Klient szukający fachowca od remontów, dobrej kwiaciarni bądź warsztatu samochodowego na takie zapytania uzyska od google setki adresów i porad. Bycie zauważonym wśród nich jest tym ważniejsze, iż większości ludzi, szukając dziś usługi lub produktu, stara się odnaleźć go za pomocą internetu.

 

Możesz oczywiście próbować tradycyjnych metod przyciągnięcia użytkowników tego medium na Twoja stronę, pozycjonować ją, wykupić reklamy google AdWords, które przyniosą zapewne jakieś efekty, jednak korzysta z nich już tak wiele firm, że internauci są tym zmęczeni. Czy komfortową sytuacją nie byłoby jednak, gdyby potencjalni klienci sami zgłaszali się do Ciebie?

 

To jest możliwe. Wystarczy tylko, iż podzielisz się z nimi swoją wiedzą eksperta z dziedziny w jakiej prowadzisz biznes. Jesteś mistrzem w układaniu wiązanek kwiatów? Poradź innym jak to zrobić! A może do perfekcji opanowałeś sztukę aranżacji wnętrz? Bądź pewien, iż wiele osób ma rozterki w tym temacie. Jesteś weterynarzem? Podziel się swoimi przemyśleniami na temat zdrowego żywienia i pielęgnacji zwierząt.

 

Korzyści z takiego podejścia do sprawy będą dwojakiego rodzaju. Po pierwsze zaprezentujesz się jako godny zaufania specjalista w danej dziedzinie. Ludzie, mając dość partaczy i dyletantów, szukają pewnych, rzetelnych i mających wiedzę wykonawców. Jeśli uchylisz choć rąbek tajemnicy Twojej własnej profesji, bądź pewien, iż wiele osób zacznie poszukiwać Twojej porady.

 

Kolejnym profitem dla Ciebie będzie zwiększenie liczby potencjalnych klientów chcących dowiedzieć się konkretów na temat prowadzonego przez Ciebie biznesu. Skoro bowiem uznali Cię już za godnego zaufania, dlaczego nie mieliby powierzyć Tobie wykonania usługi, co do której szukają specjalisty. To naturalne, że zostaniesz nim właśnie Ty.

 

Nie popełniaj też podstawowego błędu jakim jest myślenie, iż blog firmowy to coś zastrzeżonego głównie dla dużych korporacji, banków czy sieci spożywczych. Takie rozumowanie nie jest prawdziwe, ponieważ klienci często wolą zaufać ludziom, których znają, mają do ich wiedzy przekonanie, a także są pewni z kim dokładnie będą mieli do czynienia podczas realizacji zlecenia. Pamiętaj bowiem, iż bycie usługodawcą dużej organizacji niesie za sobą ryzyko bycia „jednym z wielu”, podczas gdy Ty jako ekspert dostarczasz spersonalizowanych usług o najwyższym poziomie.

 

Nie martw się tym, że możesz nie być informatykiem, pisarzem czy specjalistą od reklamy. Obecnie w sieci odnaleźć można wiele serwisów oferujących możliwości założenia bloga zupełnie za darmo. Jeśli chcesz to zrobić w pełni profesjonalnie z pomocą przyjdzie łatwy w obsłudze wordpress, a także wiele firm specjalizujących się w prowadzeniu blogów firmowych

Licencja: Creative Commons
0 Ocena