Wiosna w pełni, coraz częściej i chętniej zrzucamy więc kurtki, płaszcze i żakiety. Choć temperatury nie zawsze sprzyjają jeszcze odsłanianiu ciała, coraz częściej spotkamy na ulicach osoby, którym wystarczają jeansy i T-shirt.

Data dodania: 2014-05-16

Wyświetleń: 1150

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Skąd wziął się T-shirt

T-shirt to powszechnie używana w naszym kraju angielska nazwa koszulki z krótkim rękawem, która swoim kształtem przypomina literę T. Dziś nie wyobrażamy sobie, że mogłaby nie znajdować się w naszej garderobie. Początki t-shirtów sięgają początków XX w. Wtedy też w amerykańskiej marynarce wojennej zaczęto stosować je jako rodzaj pełniących rolę bielizny podkoszulków. Kiedy w 1950 r. Marlon Brando wystąpił w Tramwaju zwanym pożądaniem, nosząc na sobie właśnie T-shit, popularność tego elementu garderoby znacznie wzrosła. Od tej pory koszulki z krótkim rękawem stały się modnymi, noszonymi samodzielnie ubraniami.

 

Wszyscy kochają T-shirt

Można powiedzieć niemal z całą pewnością, że każdy z nas nosi T-shirty. Choć nie dla każdego są one codzienną modą, to w niektórych sytuacjach są najwygodniejsze i najpraktyczniejsze. Jak się okazuje, w T-shirtach swoją szansę upatrzyli także reklamodawcy. Od dziesiątek lat produkowane są T-shirty, na których umieszczone jest logo Coca-Coli czy Myszki Miki. Wiele dużych, ale i mniejszych firm opatruje swoim logo specjalnie produkowane w celach marketingowych koszulki. Na rynku znajdziemy również koszulki licencjonowane, na których widnieją twarze aktorów, cytaty z filmów czy symbole wydarzeń sportowych lub drużyn piłkarskich. Nie ulega wątpliwości, że T-shirty są dziś nie tylko elementem ubioru, ale także powszechnie wykorzystywanym chwytem marketingowym.

 

Dla kogo są T-shirty

Odpowiedź jest prosta – dla każdego. Jak już powiedzieliśmy, nie każdy musi chodzić w nich na co dzień – nie wszyscy chcą i mogą pozwolić sobie na tego typu ubiór. Jednak nie można zaprzeczyć, że ten, kto lubi T-shirty, znajdzie fason odpowiedni dla siebie. Rozmiarówka jest bowiem bardzo duża, tak samo jak stylistyka i wzornictwo. Odpowiednią koszulkę znajdzie więc zarówno sportowiec, jak i farmaceuta. Nie ważny jest nasz wiek i upodobania – koszulkowy biznes nie ma bowiem żadnych ograniczeń. Koszulka obcisła czy luźna, elegancka czy na ryby, biała czy czarna, wzorzysta czy gładka – wszystkie znajdziemy w większości odzieżowych sieciówek. Dzięki temu, że wykonane są z różnych tkanin, łatwo dobierzemy je do naszych potrzeb.

 

Marka

Ze względu na duże powodzenie T-shirtów, ich praktyczność i uniwersalność, wydaje się, że ich produkcja musi być świetnym pomysłem na biznes. Z pewnością tak jest, gdyż na rynku znajdziemy koszulki różnych producentów, np.  Osoby, które przykładają wagę do wysokiej jakości odzieży z pewnością znajdą więc wśród tysięcy modeli T-shirtów to, czego szukają.

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena