Zazwyczaj pisma modowe są miesięcznikami, czyli nie ukazują informacji na bieżąco. Przedstawiają miesięczne zestawienie najważniejszych, minionych zdarzeń. Nie ukazują informacji w momencie, w którym się dzieją.
Blog o tematyce modowej może przekazywać informacje na bieżąco, co jest jego ogromną zaletą. W momencie, w którym autor chce coś przekazać, siada, pisze i publikuje. Momentalnie przekaz pojawia się na stronie. Autorzy takich blogów nierzadko są bezpośrednimi świadkami wydarzeń modowych. Najbardziej znani zasiadają w pierwszych rzędach na pokazach, są obecni podczas ważnych wydarzeń modowych. W ten sposób zbierają newsy, które następnie opublikują, dzieląc się ze światem najnowszymi trendami.
Nadeszła era przekazu wirtualnego, a obecnie artykuły, zdjęcia, opisy, to wszystko możemy znaleźć na blogach, portalach tematycznych. Świat wirtualny urósł do rangi przekazu bezpośredniego. Wygryza pomału tradycyjne piśmiennictwo w oczach milionów ludzi. Ukazuje swoją potęgę dzięki nieustannie obecnym w odpowiednim miejscu, autorom poszczególnych artykułów. Zyskuje na tle papierowych pism, dzięki szybkości oraz efektywności przekazu. Ma się wrażenie, że nowinki modowe same pukają do drzwi odbiorcy. Nie trzeba wychodzić z domu, aby po nie sięgnąć.
Pytanie tylko, czy newsy modowe w internecie są przedstawiane w sposób obiektywny. Czy są pisane przez osoby wykwalifikowane w tej dziedzinie i kompetentne. Mimo ogromnej popularności internetu, często spotykamy jednak zwolenników tradycyjnych gazet. Dzięki nim ta forma przekazu informacji przetrwa.