Zapraszam Cię do drugiej części artykułu na temat skutecznej metody autoterapii nurtu poznawczo-behawioralnego, któa ułatwi Ci zlokalizowanie negatywnych, ograniczających przekonań i zmianę ich na takie, które pozwolą Ci czuć się świetnie i żyć szczęśliwie.

Data dodania: 2014-03-21

Wyświetleń: 2106

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

5 ZASAD ZDROWEGO MYŚLENIA – Jak odzyskać wolność emocjonalną? cz.2

Zdrowe mózgi nie gwarantują zdrowych myśli

Nasz mózg jest najważniejszym narządem przetrwania, komfortu i samokontroli.

Mózg natychmiast ocenia daną sytuację na podstawie naszych przekonań i postaw życiowych ukształtowanych poprzez poprzednie doświadczenia:

a) pozytywne dla naszego przeżycia – POZYTYWNE

b) negatywne dla naszego przeżycia – NEGATYWNE

c) neutralne dla naszego przeżycia – NEUTRALNE

Nasze emocjonalne reakcje, nigdy nie kłamią, zawsze są prawdziwe i logiczne, ale tylko wobec tych przekonań, które je wywołały. Ludzie działają w oparciu o tylko te przekonania i reakcje emocjonalne w które świadomie czy nieświadomie wierzą i o których są przekonani, że na dany moment są słuszne. Dobrze opisuje to stare powiedzenie: ,, Każda droga człowieka jest słuszna w jego własnych oczach” (Księga Przysłów ) Warto wiedzieć, że wszystkie nasze odczucia emocjonalne tworzymy, utrzymujemy i eliminujemy poprzez nasze najgłębsze szczere myśli i przekonania. Mimo, iż jest to szczera prawda, to jednak może być ona bolesna dla osoby w bólu emocjonalnym, gdyż oddaje odpowiedzialność tej osobie za wszystko to co spotyka, złe emocje, zachowania a to może być ciężkie do zniesienia dla Ego, które lubi komfort. Jeśli pewne, sytuacje, ludzie, sfery Twego życia sprawiają Ci ból emocjonalny i nie układają się po Twej myśli to dzieje się tak, dlatego, że masz nieprawdziwe, niezdrowe, blokujące i ograniczające przekonania, które jednocześnie stają się filtrami, przez które postrzegasz, odbierasz, doświadczasz i odczuwasz ,, rzeczywistość”, często ograniczają i hamują Twój rozwój oraz pełnię życia. Warto więc poznać i swoje przekonania, czy są racjonalne i budujące.

Poniżej przedstawiam 5 ZASAD ZDROWEGO MYŚLENIA n/p RTZ.

Poznaj je i stosuj regularnie a zobaczysz jak zmieni się Twe życie. Zyskasz większy wgląd w siebie, samoświadomość i wolność emocjonalną.

5 ZASAD ZDROWEGO MYŚLENIA

1. Są oparte na oczywistych faktach.

2. Chronią nasze życie i zdrowie.

3. Pomagają osiągać bliższe i dalsze cele.

4. Pomagają unikać najbardziej niepożądanych konfliktów z innymi lub je rozwiązywać.

5. Pomagają nam się czuć tak jak chcemy, bez nadużywania leków, alkoholu i innych substancji.

ZDROWE MYŚLENIE - spełnia co najmniej 3 z 5 zasad;

– zdrowe myślenie dla jednej osoby nie musi być zdrowe dla drugiej;

– co jest zdrowe teraz nie musi być zdrowe w innym czasie;

- wszystkie zasady są równoważne;

- niektóre zasady mogą nie mieć zastosowania w pewnych sytuacjach. Zadaj te pytania oddzielnie do każdego przekonania.

Zdrowe myślenie = Racjonalne myślenie

Pozytywne myślenie to niekoniecznie  Zdrowe myślenie

NIEZDROWE MYŚLI PRZEKONANIA spełniają najwyżej 2 z 5 Zasad Zdrowego Myślenia

5 ZASAD ZDROWEGO MYŚLENIA to 5 ZASAD ODNOSZENIA SUKCESU

Moc z Tobą

Licencja: Creative Commons