1
głosów
- +

Kilka uwag o pracy muzyka

Autor:

Aktualizacja: 27.03.2014


Kategoria: Hobby / Gra na instrumentach


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1278 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Rynek komercyjnych usług muzycznych w ostatnich latach poszedł bardzo do przodu. Wielu studentów i absolwentów wyższych uczelni muzycznych decyduje się na pracę w zespołach grających standardy muzyki rozrywkowej. 


Powstają składy, w których szeregach są już nie tylko hobbyści, ale często zawodowi muzycy, osoby z wyższym wykształceniem muzycznym, którzy do tego typu pracy podchodzą kreatywnie. Poruszając się w obrębie różnorodnych stylistyk, można nie tylko czerpać frajdę z wykonywanej pracy, ale także rozwijać się warsztatowo.

Na uczelniach muzycznych rzadko kiedy kładzie się nacisk na granie sesyjne, groovowe, funkowe czy popowe. Tego typu stylistyki trzeba zgłębiać samemu. Znając skale, harmonię, zależności między dźwiękami, słysząc interwały, posiadamy tylko narzędzia, które należy teraz wykorzystać. Wiele osób, szczególnie tych, którzy nie mają zbyt wiele wspólnego z muzyczną działalnością, lub też praktykują muzykę hobbystycznie, albo “garażowo”. Dowartościowuje się tym, że nie jest zmuszana grać za pieniądze imprez, na których trzeba wykonywać znane przeboje. Ludzie ci jednak nie dostrzegają, że praktyka tego typu uczy swobodnego poruszania się w rozmaitych stylistykach muzycznych. Ma to oczywiście miejsce tylko wówczas, kiedy zespół tego typu tworzą muzycy z właściwym podejściem do sprawy, chcący się rozwijać, spisujący piosenki, ukręcający brzemienia swoich instrumentów w taki sposób, aby odzwierciedlać brzemienia oryginalnych nagrań. Istnieje wiele świetnych popowych produkcji, których aranże przewyższają niejeden utwór z tzw. repertuaru “artystycznego”. Mimo że robione były stricte dla pieniędzy w wielkim komercyjnym show biznesie, to ich wartość aranżacyjna jest bezdyskusyjna, a wykonanie takich utworów live z zespołem może okazać się sporym wyzwaniem.

Bez względu na to, czy tworzymy zespół jazzowy grający “ordinary jazz”, czy cover band grający muzykę rozrywkową, czy też zespół na wesele, można robić to na wysokim poziomie i wykorzystać taką formę działalności nie tylko w celu zarabiania pieniędzy, ale też w celu rozwijania swojego warsztatu.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij