Cena
Koszty, cena – to wciąż podstawowe kryterium jakim kierują się polscy przedsiębiorcy przy wyborze miejsca na biuro. Tak jest w większości regionów. Warto przy tym jednak zwrócić uwagę na specyfikę rynku warszawskiego. Polega ona na relatywnie mniejszym znaczeniu ceny, w porównaniu z innymi rynkami regionalnymi. W Warszawie bowiem w większym stopniu, niż w przypadku innych miast, duże znaczenie ma prestiż miejsca, rzutujący automatycznie na prestiż i znaczenie firmy. Zatem w stolicy argumentem często branym pod uwagę jest prestiż miejsca, z wkalkulowanym w to większym kosztem wynajmu metra kwadratowego biura.
Lokalizacja
Nie licząc wyżej opisanej sytuacji na rynku warszawskim, lokalizacja biura ma znaczenie drugorzędne w stosunku co ceny. Większe znaczenie czynnika lokalizacji obserwujemy przy wyborach długoterminowych miejsca na biuro. Jeśli mowa o lokalizacji biura, to warto także zwrócić uwagę na czynnik, jakim jest przyzwyczajenie pracowników do konkretnego miejsca. Szczególnie dużą rolę odgrywa on w sytuacji małych i średnich przedsiębiorstw. To właśnie przyzwyczajenie jest ważnym czynnikiem wyboru biura w przypadku tychże firm.
Kwestia parkingu
Rzeczą zupełnie niebagatelną, jaką trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze miejsca na biuro firmy jest dostępność miejsc parkingowych. Dotyczy to zwłaszcza firm, do których przyjeżdżają klienci na różnego rodzaju spotkania lub po prostu załatwiają sprawy osobiście, bo taki jest charakter branży. Tak więc dostępność miejsc parkingowych, to podstawowa kwestia, z której powinien się „wyspowiadać” podmiot oferujący nieruchomość pod wynajem powierzchni biurowej.
Wybierając miejsce na biuro powinniśmy przede wszystkim dobrze poznać charakter naszych potrzeb, widziany przez pryzmat branży w której działamy. Odpowiedź na pytanie o potrzeby i wymagania wynikające z profilu naszej działalności ustrzeże nas przed ewentualnym błędnym wyborem.