Wykładziny hotelowe to detal, ale bardzo istotny. Ich wpływ na prestiż hotelu, a także na ekonomię obiektu jest niebagatelny. Można oczywiście brnąć w szczegóły, jak i z czego robi się wykładziny, ale w gruncie rzeczy więcej przydatnych informacji można uzyskać na dużo niższym poziomie szczegółowości.

Data dodania: 2014-02-22

Wyświetleń: 1112

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pytanie podstawowe: kupować czy nie?

Wykładzina jako taka w hotelu w ogóle obowiązkowa nie jest. Są hotele, w których wykładziny układa się wyłącznie w pokojach, a i to nie wszystkich. Są też jednak i takie, gdzie wszędzie, wliczając w to niekiedy i łazienki, nie uświadczysz kawałeczka choćby odsłoniętej podłogi. Podejście, które każe ograniczać użycie wykładzin jedynie do pokojów, jest słuszne o tyle, że w ten prosty sposób zdecydowanie zmniejsza się koszt utrzymania hotelu przez redukcję czasu potrzebnego na podstawowe utrzymanie czystości. Z drugiej jednak strony, prestiż, jaki można zbudować przez użycie odpowiednich wykładzin, też jest silnym argumentem.

Ekonomia sprzątania

Hotel musi przynosić zysk, a zmniejsza się te zyski między innymi przez to, że trzeba obiekt sprzątać. Sprowadzenie czynności porządkowych do kwot jest oczywiście pewnym uproszczeniem, ale właśnie na to trzeba spojrzeć, kiedy podejmuje się decyzję odnośnie do wykładzin. Im „bujniejsza” wykładzina, tym droższe będzie sprzątanie. W przypadku wykładzin płytkich problem jest relatywnie niewielki – odkurzanie, z rzadka pranie odkurzaczem piorącym, i to wystarczy, aby wykładzina długo zachowała efektowny wygląd.

Sprzątanie to jednak nie tylko czas, ale również środki: ze względu na charakterystykę niektórych włókien, może okazać się konieczne zakupienie specjalistycznych środków do czyszczenia dywanów. Ich wydajność rzadko jest wielka, za to ceny z reguły dość wysokie, co powoduje, że utrzymanie hotelu staje się droższe.

Czy można na tym zarobić?

Każdą hotelową inwestycję należy rozpatrywać w perspektywie możliwych do uzyskania dochodów. Kiedy więc patrzysz na wykładziny czy dywany, powinieneś zobaczyć coś, dzięki czemu można zbudować prestiż hotelu oraz poczucie komfortu – dywany i wykładziny powodują, że goście czują się bardziej swobodnie i komfortowo, niż gdybyś pozostawił nieosłonięty, choćby wysokiej jakości, parkiet lub panele.

Miejsca, gdzie bez wykładziny ani rusz

Jest kilka miejsc, w których dywany i wykładziny są bardzo ważne. Chodzi przede wszystkim o lobby w hotelach wysokiej klasy. Tam cena utrzymania tak naprawdę ma drugorzędne znaczenie, ponieważ chodzi o tę część hotelu, która pełni funkcje reprezentacyjne: jeśli ktoś poprosi o to, abyś pokazał najpiękniejsze miejsce w hotelu, to zapewne będzie to właśnie lobby.

Ponieważ tutaj lokuje się punkty handlowe, a także loże prasowe, przytulne kawiarnie i miejsca wypoczynku dziennego, dywany i wykładziny wydają się jak najbardziej na miejscu. Warto też przy okazji wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy, a mianowicie o dywanach i wykładzinach w hallu. W zależności od orientacji przestrzennej i aranżacji wnętrza, ułożenie tam wykładzin może być świetnym pomysłem albo strzałem w stopę. Jeśli masz dobry system wycieraczek i sprawną ekipę sprzątającą, to nawet przy dużym natężeniu ruchu dasz sobie radę, ale jeśli sprzątanie już zajmuje zbyt wiele czasu, a przed drzwiami leży zwyczajna wycieraczka, to może to być dla ciebie bardzo poważny problem – koszty utrzymania w czystości będą ogromne, a nieoczyszczona wykładzina nie będzie reklamą twojego hotelu. Wręcz przeciwnie – niewiele jest rzeczy prostszych, niż w ten sposób wystraszyć gości hotelowych.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena