Wiedza o stanie firmy, mocne liczby i mierniki są fundamentem zarządzania - nawet w mikrofirmie.

Data dodania: 2014-01-24

Wyświetleń: 1203

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Czwarta Cnota: Nieustannie będziesz spowiadać swą organizację...

 A to, że część właścicieli nie chce o tym słyszeć, jest odpowiedzią na pytanie dlaczego non stop tkwią w tym samym miejscu, często poruszając się po omacku. 

 

Tymczasem Kościół rzymskokatolicki dokonuje od kilkunastu wieków badania procesów w Nim zachodzących. Liczeni są wierni, dzieci przyjmujące chrzest, przystępujący do Komunii Świętej, prowadzone są statystyki wierzących... Miary finansowe celowo pozostawiam na boku... Porównywane są wyniki wsi i miast, trendy za panowania poszczególnych kierowników regionów, tj.  proboszczów czy biskupów.

 

Jeszcze do niedawna najlepsze źródła informacji o życiu w danych czasach stanowiły księgi kościelne (przy okazji mamy też spełniony punkt normy ISO 9001 o nadzorowaniu dokumentów – skoro po wieluset latach dalej wszystko jest zabezpieczone i zebrane w jednym miejscu).

 

Książa biskupi często mogli zaśmiać się w twarz dystrybutorom lub producentom wielu zagranicznych koncernów,  nawet tak mądrze dobrane i ważne dane są wykorzystywane przy badaniu. Zauważ też, że takie zwyczaje jak kolęda czy liczenie wiernych są wzorowymi sposobami badania Klientów, a na podstawie łącznych danych na poszczególnych stopniach podejmowane są decyzje.

 

Teraz pytanie, czy Ty w swojej firmie masz taki mechanizm? Jakie liczby najlepiej charakteryzują Twój biznes? Co jest jego numerem jeden – Twoim najważniejszym miernikiem? Liczba Klientów, transakcji? Wielkość pojedynczej sprzedaży? Wymyśl swoje mierniki i nieustannie ich pilnuj!                                                                                                                                                                                       

Licencja: Creative Commons
0 Ocena