Dobra reklama to jednak nie tylko jej ilość. Właściwie zupełnie nie tędy droga. Sukces kampanii polega na dobraniu odpowiednich narzędzi, które wzbudzą w konsumentach zaufanie i zaciekawią produktem na tyle, by chcieli go kupić.
Reklama to narzędzie manipulacji, nie zapominajmy o tym podczas planowania kampanii. Konsumenci są coraz mądrzejszymi nabywcami, którzy nie dają się nabrać na tanie spoty reklamowe, puszczane hurtowo w telewizji czy radio.
Liczy się jakość. To właśnie dlatego coraz częściej widzimy w reklamach sławnych aktorów, którzy budzą prestiż i zaufanie. Jeśli oni polecają bowiem dany produkt, to rzeczywiście musi on mieć w sobie coś na co warto zwrócić uwagę.
Twój produkt wybiera większość!
Taką zasadą musisz kierować się podczas reklamowania swojej firmy. Coś co jest znane, zazwyczaj jest dobre, budzi ogólną chęć posiadania.
Produkt rozpoznawany ma znacznie większe szanse na zakupienie i zainteresowanie osoby kupującej.
Konkurencja nie śpi. Spoty reklamowe pojawiają się dookoła nas. Przesycona reklamą jest prasa, radio, telewizja, Internet.
Co zrobić, by akurat nasz pomysł został zauważony?
Zacznijmy od wytypowania grupy odbiorców. Zastanówmy się z jakich mass mediów mogą oni najczęściej korzystać, czego oczekują, co lubią, czym się zajmują, jakie korzyści chcą czerpać.
Zbadanie grupy docelowej to podstawa dobrej kampanii. Nie bez znaczenia jest także sam budżet, jaki chcemy na nią przeznaczyć. Koszty nie zawsze są małe, jednakże konieczne dla uzyskania pożądanego efektu.
Zastanów się co jest dla Twojej firmy najbardziej korzystne:
- Reklamowanie nowego produktu,
- Reklamowanie produktu sprawdzonego i zmniejszenie szans konkurencji,
- Reklamowanie marki, firmy jako instytucji.
Reklama powinna być rozpatrywana jako długofalowy zabieg, zespół czynności. Tylko takie kampanie mają prawo i rację bytu dla firmy. Reklama rzucona jednorazowo, zostanie z pewnością zassana przez gąszcz informacji i zapomniana, a nawet niezauważona.