Assassin's Creed Revelations to czwarta odsłona trylogii przygód Desmonda Milesa. Ze względu na oczekiwania fanów, koncern Ubisoft powierzył deweloping Assassin's Creed Revelations wewnętrznemu studiu w Montrealu wraz ze wsparciem Ubisoft Annecy, Quebec, Singapore, Massive i Bucharest. Głównym celem, jaki postawili autorzy gry, jest urozmaicenie serii Assassin's Creed o nowe funkcje, jak i opcje rozgrywki.
Akcja Assassin's Creed: Revelations rozgrywa się w XVI wieku. W nowej odsłonie nasz główny bohater po raz kolejny wciela się w postać asasyna Ezio Auditore da Firenze (znanego z części Assassin's Creed II oraz Assassin's Creed: Brotherhood), a przygoda, którą przeżywamy w jego ciele, to ostatni fragment opowiadań o jego losach. Nasz bohater wyrusza w podróż śladami swego przodka Altaira.
Terenem działań w grze jest Konstantynopol, serce Imperium Ottomańskiego. Nasz bohater zmierzy się z ogromną potęgą Templariuszy, starając się powstrzymać tamtejszych władców. Metropolia gry została podzielona na cztery obszary, a każdy z nich na pomniejszone sektory, nad którymi staramy się przejąć kontrolę. Dzięki możliwości wynajęcia członków bractwa, możemy ich wysłać na misje bądź wykorzystać w walce.
W nowej odsłonie Assassin's Creed: Revelations Ezio otrzymuje nowe rodzaje broni w tym hook blade, umożliwiający pokonywanie odległości oraz przyciąganie naszych wrogów. Ciekawym rozwiązaniem wprowadzonym do nowej odsłony gry jest system konstruowania bomb, dzięki czemu, łącząc różnego rodzaju składniki, możemy przygotować trzysta rodzajów ładunków wybuchowych przydatnych podczas wykonywania misji.
Sporym zmianom uległy także elementy rozgrywki. Funkcje "eagle eye" zamieniono na "eagle sense", umożliwiając przewidywanie głównemu bohaterowi kierunku, w jakim porusza się wskazany wróg. Zmianie uległ także system poszerzania stref wpływów w mieście. Wieża Borgiów, znana z poprzedniej części, została zastąpiona Kryjówkami Templariuszy, których musimy bronić przed wrogami.
Assassin's Creed: Revelations oferuje oprócz trybu single player, także tryb multiplayer, stanowiący rozwinięcie koncepcji z Brotherhood. W trybie gry wieloosobowej dostajemy cel do wyeliminowania, który także jest celem dla innych graczy.
Gra napędzana jest przez zmodyfikowany silnik graficzny Anvil, wzbogacony o animowane mimiki postaci "Mocam", łączący tradycyjne animacje z motion-capture. Grafika w grze charakteryzuje się realizmem, unikatowym klimatem, jak i wysoką szczegółowością.
Data premiery Assassin's Creed: Revelations na PC:
29 listopada 2011 (światowa data premiery)
01 grudnia 2011 (data wydania w Polsce)
29 listopada 2011 (premiera w USA)
Data premiery Assassin's Creed: Revelations na PS3, XBOX360:
15 listopada 2011 (światowa data premiery)
15 listopada 2011 (data wydania w Polsce)
15 listopada 2011 (Europejska premiera PAL)
15 listopada 2011 (premiera w USA NTSC)
Wymagania sprzętowe:
.........................................................................................................................................................................................................
Core 2 Duo 2.6 GHz, 1.5 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 12 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe
.........................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................
Podsumowanie
Plusy:
+ ogromny Konstantynopol
+ ciekawe lokacje
+ szczegółowość detali
+ możliwość samodzielnego wytwarzania ładunków wybuchowych
+ wspomnienia Altaira i Desmonda
Minusy:
- mała ilość tajemnic do odkrycia
- słabe zakończenie rozgrywki
- brak odpowiedzi na nurtujące pytania z poprzednich odsłon