Reklama internetowa wypiera promocję w tradycyjnych mediach. W 2011 r. wartość tego rynku reklamy wynosiła ponad 76 mln USD i stale rośnie. Jeśli więc posiadasz wartościową powierzchnię reklamową w Internecie, pomyśl o zarabianiu na reklamach. Wartościowa powierzchnia to strony www, blogi lub portale, który posiadają unikalne i często aktualizowane treści, dużą ilość odwiedzin, dużą ilość zarejestrowanych użytkowników i są dobrze wypozycjonowane na ważne dla kontrahenta słowa kluczowe.
Google Adsense
Na początek pomyśl o Google Adsense. Jest to reklamowy program Google, który umożliwia publikowanie reklam na swoich stronach i zarabianie na ich wyświetlaniu. Zaletą Google Adsense jest to, że nie musisz samodzielnie poszukiwać reklamodawców, negocjować z nimi umów, ani nadzorować kampanii reklamowych. To wszystko zrobi za Ciebie Google. W celu uruchomienia takiej kampanii wystarczy przystąpić do programu Google Adsense, założyć konto i zamieścić na stronie specjalny kod do publikacji reklam.
Programy partnerskie
Inną popularną formą zarabiania w Internecie jest uczestnictwo w wielu programach partnerskich. Partnerzy (z reguły są to duże firmy) płacą wówczas za polecanie produktów oraz ich sprzedaż. Udostępniają też profesjonalne narzędzia, które będą do tego pomocne, np. konta partnerów, gdzie można sprawdzać wysokość prowizji, bannery do zamieszczenia na swoich stronach itp. Wysoko oceniane programy partnerskie posiadają m.in.: MBank, Allegro, Markets, Złotemyśli, Helion, Travel4u.
Rozpoczynanie działalności gospodarczej to ekscytujący moment w życiu każdego przedsiębiorcy. Jednak zanim w pełni wejdziemy na rynek, warto poznać pewne ważne aspekty związane z tego typu biznesem, zwłaszcza w kontekście podatków. Wielu początkujących przedsiębiorców zastanawia się, jakie są ich obowiązki, jakie ulgi można wykorzystać i czy potrzebne jest wsparcie biura księgowego.