Mogą zrobić to osobiście w jednym z pokoi urzędu do tego przeznaczonych, wysyłając druk krajowej oferty pracy faksem, wysyłając go poprzez urząd pocztowy, a także bezpośrednio na terenie firmy pracodawcy, poprzez zaproszonego tam pośrednika pracy.
Oferty pracy są dwojakiego rodzaju. Oferta zamknięta ma postać utajnioną, nie zawierającą danych udostępniającego jej pracodawcy. Oferta otwarta jest jawna, ponieważ zawiera wszystkie dane pozwalające na ustalenie, kim jest pracodawca. Faks oraz numer telefonu można znaleźć na stronie internetowej danego urzędu pracy. Wzory druków, które służą do zgłoszenia oferty, są regulowane rozporządzeniem. Istnieje wymóg, aby każda z nich była zgłaszana w formie pisemnej – właśnie za pośrednictwem wspomnianego druku. Oferty pracy można zgłaszać również na interaktywnym formularzu dostępnym na stronach internetowych poszczególnych urzędów pracy. Stworzono go z myślą o uproszczeniu całej procedury, a na tej samej stronie znajduje się również tradycyjny odpowiednik wspominanego wcześniej druku, który można następnie przetworzyć na wersję papierową.
Wypełniając takie zgłoszenie oferty, należy być uważnym, aby wypełnić dokładnie każdą wymaganą rubrykę. Gdyby pojawiły się braki w druku, to pracodawca będzie miał jeszcze siedem dni na ich poprawę bądź uzupełnienie, do czego zostanie, rzecz jasna, wezwany przez urząd pracy. Druk ten ma ułatwić pracodawcy zadanie znalezienia dla siebie odpowiedniego pracownika. Będzie to możliwe, jak wszystko wypełni w formularzu prawidłowo i określi, jaki rodzaj oferty pracy przedstawia – otwartą czy zamkniętą, co dla wielu potencjalnych pracowników może być również wymowne.