Aby się zrelaksować, wcale nie trzeba brać używek ani chodzić do specjalnych miejsc (takich jak spa lub na masaż), musisz tylko... Musisz tylko mieć to w głowie.

Data dodania: 2012-11-05

Wyświetleń: 2129

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

FELIETON

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wielu ludzi XXI wieku nie docenia tego, co dała nam historia. Chodzi tu konkretnie o czynność, która została wymyślona już tysiące lat temu (niektóre źródła podają 3000 lat p.n.e) i jest obecnie stosowana zaledwie przez garstkę ludzi na całym świecie.

Czy wiesz co jest owo złotą metodą relaksacyjną? Owszem - chodzi o medytację.

W czym pomaga medytacja?

Dla wielu ludzi jest to tylko proste ćwiczenie, które poprawia krążenie, odpręża fizycznie, dla innych to możliwość relaksu psychicznego i poukładania myśli, a jeszcze dla innych medytacja to styl życia.

Czy musisz mieć jakiś specjalistyczny sprzęt lub narzędzia, które wspomogą Cię w medytacji? Nic z tych rzeczy nie jest wymagane. Jedyne co warto mieć, to dobra darmowa muzyka relaksująca (na przykład śpiew ptaków lub dźwięki dudnienia różnicowego) i kawałek chichego miejsca.

Jak medytować krok po kroku?

Jeśli zastanawiasz się jak medytować, to oto prosta technika, która sprawdzi się także u Ciebie.

1. Usiądź wygodnie w pozycji siedzącej (niekoniecznie kwiat lotosu), możesz także leżeć, ale trzymaj głowę wysoko.

2. Weź kilka głębokich, lecz powolnych oddechów.

3. Wyobraź sobie, że Twoje ciało rozpływa się po otoczeniu. Skoncentruj się powoli na każdej części Twojego ciała i wykonaj taką oto wizualizację.

4. Staraj się nie zasnąć, gdyż medytacja to stan pomiędzy jawą a snem (tzw. stan alfa).

Jeśli uda Ci się go osiągnąć po około 10 - 20 minutach, to być może Twoja podświadomość podpowie Ci ciekawe rzeczy, których dotychczas nie udało Ci się zauważyć.

Jedno jest pewnie - do rzeczywistości wrócisz już bardzo zrelaksowaną osobą.

Licencja: Creative Commons