Główną formą prezentacji jest np. przedstawienie własnego zdjęcia i dodanie do niego komentarza, który może opisywać miejsce, gdzie zostało zrobione zdjęcie, sposób wykonania, jakie emocje są z nim związane lub inne treści, które pozwolą lepiej zrozumieć zdjęcie. Duża ilość fotografów zawodowych i amatorów prowadzi blog. Szuka w ten sposób kontaktu z większą rzeszą odbiorców. Przedstawia w nich różne poradniki, udostępnia filmy instruktażowe, wysyła darmowe e-book'i wszystko po to, żeby zachęcić internautów-fotografów do częstego zaglądania na ich strony.
Pytanie: czy warto? Myślę, że tak. Każda forma prezentowania swoje twórczości jest pożądana. Dodatkowo jeśli zamierzamy produkować i sprzedawać własne materiały, np. e-booki, videocasty lub całe kursy o fotografii. Jednakże, żeby coś z tego było, blog należy prowadzić bardzo starannie oraz regularnie. Ważne jest, aby internauci do nas powracali i znajdowali coś pożytecznego, co ich rozwija, a także powiedzieli o naszym blogu znajomym. Blog powinien pokazywać nas jako profesjonalistę. Powoli to nam na uwiarygodnić się na rynku.
Przykłady poniżej pokazują strony dwóch polskich blogerów oraz jednego zagranicznego. Wszyscy oni wykorzystują właśnie blog do promowania swoje osoby oraz produktów.
Przykłady blogów:
blog Pawła Syrjusa, blog Jacka Sikory, blog Davida duChemin, autora książek "Język fotografi", "Poza kadrem", "W kadrze".