W dzisiejszych czasach podobno reklama jest dźwignią handlu i pewnie tak jest tylko… Mamy do wyboru wiele sposobów do pokazania się na zewnątrz: strony www, ulotki, foldery reklamowe, katalogi wyrobów, banery, spoty reklamowe, marketing bezpośredni. Reklamować możesz się sam lub skorzystać z pomocy profesjonalistów.

Data dodania: 2012-07-28

Wyświetleń: 1400

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na rynku mamy wiele Agencji Reklamowych ale uwaga! Nie każda świadczy profesjonalne usługi. Projekty są niedopracowane, a cała reklama staje się kosztowna i nieefektywna.

Każdy właściciel firmy musi poważnie się zastanowić jaka forma reklamy będzie dla niego najlepsza. Mała firma nie wykupi nagle spotu reklamowego w telewizji publicznej tylko zacznie od folderów reklamowych, ulotek i wizytówek. Sposób reklamowania się lub wyboru odpowiedniej formy marketingu musi być odpowiednio dobrany do profilu firmy, jej działalności oraz położenia geograficznego. W większych miastach takich jak Warszawa, Lublin, Kielce możemy zastosować bardziej rozbudowany marketing np. marketing zróżnicowany natomiast w małych miejscowościach takich jak Radom, Kozienice czy Puławy idealna będzie reklama w formie katalogu lub folderu wyrobów firmowych, banery reklamowe, małe kampanie reklamowe.

Każda firma bez względu na położenie geograficzne powinna stworzyć stronę www, posiadać wizytówki, własne logo oraz drobne upominki firmowe dla swoich potencjalnych kontrahentów.

Z czasem jak nasza firma zacznie się rozwijać warto pomyśleć o odpowiednim planie marketingowym – zastanowić się jakie kolejne rynki chcemy zdobyć, w jaki sposób. Czy nasza firma będzie wyróżniać się konkurencyjną ceną, wysoką jakością produktów lub szybkim terminem realizacji zleceń. W planie ujmujemy jaki rejon będzie napierany i w jaki sposób. Następnie planujemy koszty przeprowadzenia planu marketingowego: czas pracy marketingowca, projekty graficzne banerów, ulotek, folderów oraz ich wydruk. Należy także pamiętać o codziennych wydatkach takich jak telefon, paliwo, diety pracownicze.

Więc poważnie zastanówcie się nad swoim marketingiem i podnieście swoja firmę za pomocą odpowiedniej reklamy.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena