Każdy właściciel szanującej się firmy wie, jak ciężko jest stworzyć dobrą reputację dla swojej działalności. Budowanie strategii marki powinno zacząć się od samego początku jej istnienia. Przyjętych założeń należy przestrzegać sumiennie i z należytą dbałością o szczegóły.

Data dodania: 2012-06-14

Wyświetleń: 1180

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Aby nasza firma miała mocne fundamenty, musimy zacząć od budowania i ustalania identyfikacji firmy, na którą składają się:

- Nazwa

Nazwa firmy jest podstawowym elementem, poprzez który ludzie będą nas kojarzyć. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania oraz powinna się dobrze kojarzyć. Dobrze jest też znaleźć nazwę oryginalną, która będzie łatwo pozycjonować się w umysłach klientów jak np.google czy yahoo!

- Logo

Logo działa na bodźce wzrokowe. Powinno być łatwe do zapamiętania i jak najprostsze.

- Druki firmowe

Tworzą spójność, sprawiają wrażenie profesjonalnej firmy, która dba o szczegóły.

- Kolory firmowe, czcionki

Wydaje wam się, że to nieistotne, jaki kolor zagości w wizerunku waszej firmy? Jesteście w ogromnym błędzie. Kolor pokazuje charakter firmy. Może przyciągać bądź zniechęcać potencjalnych klientów. Podobnie jest z czcionką. Kształt i grubość czcionki dużo mówi o naszej firmie.

- Materiały reklamowe

Bardzo ważnym elementem jest reklama, dlatego trzeba pamiętać, by zaopatrzyć się w katalogi oraz reklamę typu outdoor – banery, tablice itp.

- Wystrój wnętrza firmy

To, jak wygląda nasza firma u źródła, jest naszą wizytówką. Ważne jest, by wyróżnić się od konkurencji, wtedy potencjalny klient będzie nas kojarzył i nie zapomni, że był właśnie u nas - wtedy jest duża szansa że do nas wróci.

- Ubiór pracowników

Pracownicy powinni pasować do naszej firmy, gdyż stanowią jej część. To pracownicy budują wizerunek firmy, ich ciężka praca jest składową sukcesu całej firmy. Odpowiednio dobrane uniformy sprawiają wrażenie profesjonalizmu i budują spójną politykę tworzenia marki.

 

Branding to także pozytywne relacje z klientami. Jak powszechnie wiadomo, to nasi klienci są ambasadorami naszej marki. To od ich opinii zależy, jak będziemy postrzegani. Musimy trzymać się zasady „Klient nasz pan”, bo tylko w ten sposób możemy wydeptać sobie ścieżkę do sukcesu. Pamiętajmy, że dobre imię naszej firmy powinno być dla nas priorytetem. Starajmy się wypadać jak najlepiej w oczach naszych klientów, a oni odwdzięczą się nam nieposzlakowaną opinią, która stworzy wspaniałą markę.

Co najważniejsze, świat szybko się rozwija,ciągle powstają nowe zastosowania i sposoby brandingu, a niektóre tracą na skuteczności. Aby dobrze budować reputację naszej firmy, musimy ciągle się edukować. Skoro inni to potrafią, to dlaczego nie ty? Wystarczy zdobyć wiedzę, którą mają potentaci w tej dziedzinie .W stopce zamieszczam listę lektur, które według mnie są konieczne do stosowania skutecznego brandingu w Internecie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena