Projekt graficzny ma za zadanie nie tylko urzeczywistnić wizję reklamy. Służy on także do stworzenia jej kreatywnego, niepowtarzalnego obrazu, który będzie się wyróżniał na tle innych reklam. Z jednej myśli można stworzyć zarówno prosty projekt, jak i swoiste dzieło sztuki, które z całą pewnością będzie się odznaczać.
Przy tworzeniu projektu graficznego muszą zostać zachowane szczególne zasady, zarówno techniczne, jak i stylistyczne. Grafik tworzący projekt musi zastosować się do wymagań i oczekiwań osoby zlecającej. Jego dzieło w pierwszej kolejności powinno zaskoczyć zarówno jego samego jak i osobę, w której głowie zrodził się pomysł na daną formę reklamową. Bardzo ważna jest stylistyka projektu graficznego. Odpowiedni dobór barw i ogólnego stylu powinien być głęboko przemyślany, aby wszystko współgrało ze sobą w harmonii.
Możemy wyróżnić wiele rodzajów reklam, dla których konieczne jest przygotowanie projektów graficznych. Między innymi są to: wizytówki, ulotki, banery reklamowe, tablice reklamowe, szyldy, neony, billboardy, strony internetowe, znakowanie pojazdów, branding firmy oraz wiele, wiele innych form.
Prace graficzne powinny być przeprowadzane przez osoby wykwalifikowane, posiadające duże doświadczenie w tym co robią, tylko dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasz projekt graficzny jest stworzony w pełni profesjonalnie. Zapewni nam to spore zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, bo wszyscy kupują przede wszystkim oczami. Dlatego też na przykład elegancka wizytówka dla danej firmy jest tak samo istotna, jak odpowiednie opakowanie dla jakiegoś produktu. Każdy projekt powinien spełniać jedno zasadnicze zadanie. Ma powodować interakcję, jak na przykład zachęcić do skorzystania z danej usługi.
Pamiętajmy, projekt graficzny jest bardzo ważny podczas prowadzenia działań marketingowych, dlatego też korzystajmy z usług profesjonalistów.