Zarówno ze względu na efektywne zarządzanie czasem, jak również minimalizowanie kosztów. Jednym z takich rozwiązań, które znakomicie przyjmuje się w firmach różnej wielkości, są centrale i bramki VOIP.
Zalety bramek VOIP
W pierwszej kolejności warto dowiedzieć się co oznacza skrót VOIP. Voice over Internet Protocol jest cyfrową technologią, która pozwala na komunikację, rozmowę poprzez łącza internetowe oraz sieci dedykowane oparte o protokół IP. Dlatego często w przypadku bramki VOIP mówi się o telefonii internetowej. Jedną z praktycznych zalet jest możliwość przesyłania danych i informacji, kiedy rozmówcy nic nie mówią. Wykorzystując bramkę VOIP można wykonywać połączenia za pomocą tradycyjnych aparatów telefonicznych, mogą być to zarówno telefony bezprzewodowe, jak i przewodowe. Jej zasadnicza funkcja polega na zamianie analogowych sygnałów, na sygnały charakterystyczne dla technologii VOIP. Bardzo istotny jest także fakt, że bramki VOIP pozwalają korzystać z tanich rozmów, przy wykorzystaniu zwykłego telefonu, również jeśli nie korzysta się z komputera.
Uniwersalne centrale telefoniczne
Coraz bardziej nowoczesne centrale telefoniczne VOIP znajdują zastosowanie praktycznie w każdym przedsiębiorstwie, od małego biura po duże call center. Są idealnym rozwiązaniem przy optymalizacji oraz integracji firm wieloodziałowych, które zatrudniają nawet kilkaset osób. Choć oczywiście znakomicie sprawdzają się i przynoszą wymierne korzyści także w kilkuosobowych oddziałach, filiach urzędów itp. Wszyscy zainteresowani takim rozwiązaniem mogą znaleźć wiele informacji oczywiście w Internecie. Liczne opracowania, artykuły opisujące centrale telefoniczne, bramki VOIP, a także oferta internetowych sprzedawców, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych użytkowników.