Profesjonalne tworzenie stron WWW może zatem stanowić element działań reklamowych, współtworzyć identyfikację wizualną. Może zapewniać zawsze aktualną informację, dostarczać wiedzę na dany temat, promować ważne wydarzenia, wspierać akcje społeczne.
Strona WWW - grafika i układ
Firmy, które profesjonalnie zajmują się kreacją wizerunku w sieci oferują szereg usług, doradztwo, działają bardzo kompleksowo. Warto jednak przyjrzeć się działaniom, które prawie zawsze stanowią istotny etap, rozpoczynający aktywność w Internecie. Chodzi oczywiście o tworzenie stron WWW, bo właśnie taki serwis, portal, wizytówka w sieci są punktem wyjścia do kolejnych działań. Niewątpliwie bardzo istotnym czynnikiem jest tutaj graficzna strona serwisu, układ, nawigacja, intuicyjna obsługa strony. Zupełnie inaczej czytamy i oglądamy serwis internetowy niż ma to miejsce w przypadku gazet, książek, reklam czy telewizji. Dlatego projektowanie stron WWW graficznie i pod względem układu ma ogromny wpływ na jej funkcjonalność oraz popularność.
Brief - niezbędny przy projektowaniu strony
Jeśli chodzi stworzenie tzw. layoutu, czyli wstępnych projektów, podstawą jest dobrze przygotowany wywiad z klientem. Pytania, które ułatwiają projektowanie stron WWW dotyczą wielu aspektów - planów, sytuacji rynkowej, potencjalnych klientów odwiedzających serwis. Dla grafika, programisty, czyli osób które odpowiadają za projektowanie stron WWW, podstawą będzie tzw. brief. Jest źródłem wiedzy na temat specyfiki działalności klienta, jego gustu i wymagań. Etap jakim jest projektowanie stron internetowych jest najczęściej początkiem współpracy. Stworzenie serwisu, wypełnienie treścią, fotografiami, zastosowanie potrzebnych funkcjonalności i wystawienie na odpowiedniej domenie, pozwala na dalszą promocję, marketing, np. przez pozycjonowanie.