Pozycjonerom w oczywisty sposób zależy, aby przedsiębiorcy korzystali z ich usług. Z drugiej strony, pozycjonowanie firmy to czynność, która może znacząco poprawić notowania przedsiębiorstwa, a jednak cały czas wiele firm ma poważny problem z zaistnieniem w sieci. Zacznijmy więc od samego początku: pozycjonowanie firmy nie jest dźwignią, która uniesie cały ciężar biznesu. To, o co należy zadbać przede wszystkim to
1) Opracowanie misji firmy, o czym wielu przedsiębiorców nie pamięta.
2) Przygotowanie procedur obsługi klienta, które sprawią, że poczuje się on ważny.
3) Zbadanie potrzeb odbiorcy towarów i usług, bez czego nie można ustalić oferty.
4) Określenie sposobu dotarcia do grupy docelowej.
5) Ustalenie priorytetów obsługi klienta.
Szczególnie piąty punkt jest dość kłopotliwy. Ilekroć czytam o firmach oferujących najwyższą jakość w najniższej cenie, mam ochotę wysłać właścicieli przedsiębiorstwa na kurs marketingowy- jakość kosztuje zawsze i nie można wyprodukować dobrego towaru za niską cenę- nawet jeśli materiały są tańsze, jakość sama w sobie stanowi o wartości.
Tu właśnie możemy znaleźć przełożenie na pozycjonowanie firmy: jeśli firma reklamuje się w sieci przez mizernej jakości teksty pozycjonerskie, szanse na sukces są niewielkie, bo przedsiębiorstwo dbające o jakość i obsługę klienta, nie wprowadza w błąd reklamami i nie straszy tekstami pozycjonerskimi z błędami ortograficznymi- albo idziemy w jakość, albo w ilość. Obie strategie mają wady i zalety. Rola, jaką do spełnienia mają teksty pozycjonujące to nie tylko promocja wyszukiwarkowa, ale także prezentacja firmy- czasem ktoś ten tekst przeczyta i dlatego powinien on być swoistym obrazem polityki firmy i odbiciem zasad jej działania. W przeciwnym razie ryzykujemy, że pieniądze wydane na pozycjonowanie będą wyrzucone w błoto, a opinia firmy bardziej ucierpi na śle przeprowadzonym pozycjonowaniu niż jej pozycja w wyszukiwarkach internetowych.