Warto podejść poważnie do tematu i poświęcić mu nieco więcej uwagi. Z pewnością Twoi klienci dostają w tym okresie mnóstwo podobnych maili z życzeniami. Jeśli chcesz by Twój zapamiętali musisz naprawdę się postarać.
Oto kilka pomysłów na niebanalny, świąteczny e-mail:
Video życzenia – spokojnie, nikt nie powiedział, że musi to być super profesjonalna produkcja. Internauci uwielbiają amatorskie video. Możesz nagrać filmik telefonem lub kamerą (ale zadbaj o dobrą jakość przekazu) i ubrany w czapę Mikołaja powiedzieć własnymi słowami co ci na sercu leży i czego życzysz klientom w nadchodzącym roku. Nie przesadź z długością – to mają być krótkie życzenia a nie pełnometrażowy dokument.
Animowana kartka świąteczna – na pewno przyda ci się pomoc grafika, ale wbrew pozorom nie jest to bardzo trudne. Do przygotowania kartki w wersji animowanej wystarczą trzy programy: Adobe Ilustrator, Photoshop i oczywiście Outlook – do wysłania. Przy tworzeniu warto pamiętać by wiadomość nie była zbyt „ciężka” inaczej program może mieć problemy z jej wysłaniem. Kartka nie musi być skomplikowana, liczy się pomysł!
Interaktywna kartka – czyli taka, która pozwoli internaucie na ingerowanie w jej treść. Może to być zabawna historyjka z dwoma zakończeniami do wyboru, lub mini gra w której użytkownik będzie mógł pokierować saniami mikołaja i powrzucać prezenty do kominów. Wymaga więcej zaangażowania, potrzebny będzie programista i grafik – ale w końcu czego się nie robi dla klientów.
Wysyłając świąteczne maile do klientów pamiętaj o personalizacji. Mail wysyłany imiennie do konkretnej osoby z pewnością zwróci jej uwagę i nie utonie w gąszczu innych, wysyłanych masowo maili.