Facebook, największy portal społecznościowy zgromadził już 800 milionów użytkowników. Wiedza o tym kim są i jak zachowują się po zalogowaniu?

Data dodania: 2011-12-14

Wyświetleń: 3564

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Taka wiedza jest niezwykle ważna dla osób zajmujących się social media marketingiem, ale także tych przedsiębiorców, którzy zastanawiają się nad stworzeniem Fanpage'a dla swojej firmy.

 

Przeciętny użytkownik Facebook ma 38 lat i średnia jego wieku wzrosła o 5 punktów w porównaniu z rokiem 2008. jednak jak wykazały badania Consumer Reports, aż 7.5 z 20 milionów niepełnoletnich użytkowników ma mniej niż 13 lat, co jest sprzeczne z regulaminem portalu Marka Zuckerberga.

 

Raport „Wojna płci na Facebooku” stworzonego przez agencję K2 oraz Interactive Research Center przedstawia różnice, jakie występują pomiędzy częścią męską i żeńską w użytkowaniu tej platformy społecznościowe. Wynika z niego,że to Polki stanowią większą, bo 53,5% część aktywnych użytkowników oraz aż trzykrotnie większą liczbę znajomych niż Polacy. Panie również chętniej dzielą się informacjami o wykształceniu (31,8% w porównaniu z 25,7% mężczyzn), ale mają duże opory w dzieleniu się wiedzą o wykonywanej pracy (tylko 4,6% i 35,7% panów). To także kobiety są aktywniejszymi użytkowniczkami – częściej klikają 'lubię to”, komentują i dodają nowe posty. Co ciekawe ich aktywność jest największa w godzinach porannych – od 7.00 do 10.00. mężczyzn natomiast w godzinach południowych od 11.00 do 13.00.

 

Natomiast o tym, co robi przeciętny użytkownik informują zagraniczne raporty. Poniższe dane są istotne zwłaszcza dla firm, które mają lub planują mieć stronę firmową na Facebooku. Szczególnie chętnie klikany jest przycisk „lubię to”. Nie wymaga on szczególnej kreatywności, nie trzeba konstruować wypowiedzi, uwalnia też od prowadzenia dyskusji. Użytkownicy najbardziej lubią posty, które pojawiają się na ścianie, obrazki, komentarze innych osób, filmy, strony nie będące Fanpagem firmy, choć te także cieszą się dużą popularnością. Tylko 8 % ankietowanych twierdzi, że w ogóle nie używa omawianego przycisku.

 

Równie istotne co klikamy, ważne jest dlaczego to robimy. W tym zestawieniu na pierwszym miejscu ex equo plasuje się chęć pokazania, że użytkownik zgadza się z publikowaną treścią lub po prostu mu się ona podoba. Aż 14% jako przyczynę wskazuje zwykłą sympatię w stosunku do firmy lub marki, a 10 % chce znać najnowsze informacje z nią związane. 7% ankietowanych przyznaje, że chce pokazać swoim znajomym, że interesuje go ta firma lub produkt, a 6% chce podjąć z nią dyskusję.

 

Powyższe dane wskazują, że Facebook przestał być miejscem, w którym można podzielić się zdjęciami z wakacji i spotkać starych, acz rzadko spotykanych znajomych. Zgromadzona w nim społeczność traktuje Facebooka jak jedno z głównych źródeł informacji i panel, gdzie mogą ujawniać swoje poglądy, zgłaszać zażalenia, chwalić się in innych. Potencjał jaki w nim tkwi został już dawno odkryty, choć nie przez wszystkie firmy wykorzystany. A szkoda, bo social media marketing jest nie tylko jednym z tańszych, ale także bardziej skutecznych sposobów na wypromowanie nieznanej marki lub poprawę niekorzystnego wizerunku. A jeżeli jeszcze ktoś się zastanawia, powinien sobie zadać pytanie: „Czy są tam moi klienci?”. A potem kolejne: „Skoro są to dlaczego mnie jeszcze tam nie ma?”.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena