0 głosów

Bramka VOIP to urządzenie, które pozwala korzystać nam z telefonii internetowej VOIP bez włączania komputera. W internetowej sieci wewnętrznej LAN (dom lub biuro), jest ,,widziana” tak jakby była oddzielnym niezależnym komputerem.

 Podłącza się ją do wolnego wyjścia LAN w routerze, wtyk RJ 45 oraz do zasilania poprzez zasilacz. Do bramki podłączamy przewodowy aparat telefoniczny lub bazę bezprzewodowego aparatu telefonicznego, wtyk RJ 11. Bramkę VOIP musimy jeszcze skonfigurować poprzez przeglądarkę internetową. Aby mogła działać, musimy wpisać do niej niezbędne dane wybranego wcześniej operatora telefonii internetowej VOIP. Warto zwrócić uwagę na ofertę niemieckiej grupy operatorskiej - ,,Betamax". Tam można wybrać najlepiej spersonalizowaną ofertę, pod potrzeby zainteresowanej osoby. Jedna z opcji, pozwala na 300 minut  darmowej rozmowy tygodniowo.  Na rynku są również sprzedawane bramki VOIP już skonfigurowane pod konkretnego operatora VOIP. Jest to dobre rozwiązanie dla początkujących. Natomiast tym, którzy cenią niezależność i wolność wyboru, nie polecam bramek skonfigurowanych pod konkretnego operatora VOIP. Zamiast bramki VOIP, można w tym samym celu i z tym samym skutkiem użyć aparat telefoniczny, który obsługuje funkcję ,,IP”. Taki telefon lub jego baza, w przypadku wersji bezprzewodowej jest również łączona z routerem za pomocą kabla internetowego z wtykami RJ 45. Najlepsze w tej materii okazały się Gigaset'ty IP. Nie zdarza się, by połączenie było zrywane. Nie ma szumu, ani trzasków w tle rozmowy. Te aparaty, pozwalają też alternatywnie korzystać z telefoni tradycyjnej, analogowej. Do bramki równolegle, możemy podłączyć linię PSTN za pomocą kabla z wtykami RJ 11.
 

Licencja: Creative Commons