Firmy oferujące różnego rodzaju usługi coraz częściej i coraz bardziej polegają na promocji online. Internet staje się głównym kanałem reklamy, a co za tym idzie, od jakości stron internetowych zależy finansowa przyszłość ich właścicieli. W pozycjonowanie wkłada się coraz większe środki, co widać choćby dzięki temu, że kwitną takie zawody, jak copywriter, content manager czy e-marketer. Promocja online daje różne skutki. Nawet największe nakłady nie pomogą bowiem młodemu i niedoświadczonemu przedsiębiorstwu, które działa w wyjątkowo zatłoczonej branży, albo w miejscu, w którym po prostu nie ma zapotrzebowania na jego usługi.
Wielu przedsiębiorcom jednak udaje się zaistnieć na rynku - często dzięki niczemu innemu, jak tylko udanej promocji internetowej. W stosunkowo niedrogi sposób docierają oni z ofertą do dużej liczby potencjalnych klientów, zostają uznani za godnych zaufania, a interes zaczyna się kręcić. Po jakimś czasie, gdy firma wypracuje sobie pewną pozycję, nakłady na reklamę czy pozycjonowanie mogą się zmniejszyć; przedsiębiorstwo będzie posuwało się naprzód siłą rozpędu. Wystarczy jednak mały błąd - i to popełniony nie przez samego przedsiębiorcę - aby strumień zamówień nagle wysechł.
Najważniejsza zasada brzmi: uważaj, na jakich serwerach stawiasz swoje strony internetowe. Warto korzystać wyłącznie z usług dużych, sprawdzonych, bezpiecznych dostawców. Z roku na rok mnożą się tzw. "providerzy" oferujący hosting stron, ich ilość nie idzie jednak w parze z jakością. Brak odpowiednich zabezpieczeń może sprawić, że na serwer dostanie się wirus - o czym informacja pojawi się w Google pod wizytówką twojej strony. Nastąpią wówczas konsekwencje dwojakiego rodzaju. Po pierwsze - spadnie pozycja portalu, wypracowywana z trudem na przestrzeni długich miesięcy. To jednak stosunkowo mały problem, gdyż straty w dziedzinie SEO da się odrobić. Gorsza jest utrata zaufania klientów. Jeśli znajdujesz się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a przy nazwie twej strony widnieje ostrzeżenie o tym, że jest ona niebezpieczna dla komputera, potencjalni klienci uciekną najdalej jak to możliwe. Przestaniesz być godny zaufania, a to może oznaczać dla firmy wyrok śmierci.
Jeśli to Internet zapewnia Ci stały dopływ klientów, bądź wyjątkowo ostrożny - pojedyncza, pozornie mała wpadka, może okazać się niezwykle kosztowna. Ostrożnie dobieraj swoich biznesowych partnerów, nawet w ramach tak mało istotnego zagadnienia, jak hosting strony internetowej. Nie lekceważ tego ostrzeżenia, gdyż o jego zasadności możesz przekonać się na własnej skórze.
Fundamentem każdego sprawnie działającego sklepu internetowego jest wydajny hosting. To właśnie od parametrów hostingu zależy szybkość działania strony, bezpieczeństwo danych klientów oraz niezawodność sklepu. Jakie cechy powinien mieć dobry hosting dla sklepu internetowego? Na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Ten artykuł odpowie na te i inne pytania.