Firmy oferujące różnego rodzaju usługi coraz częściej i coraz bardziej polegają na promocji online. Internet staje się głównym kanałem reklamy, a co za tym idzie, od jakości stron internetowych zależy finansowa przyszłość ich właścicieli. W pozycjonowanie wkłada się coraz większe środki, co widać choćby dzięki temu, że kwitną takie zawody, jak copywriter, content manager czy e-marketer. Promocja online daje różne skutki. Nawet największe nakłady nie pomogą bowiem młodemu i niedoświadczonemu przedsiębiorstwu, które działa w wyjątkowo zatłoczonej branży, albo w miejscu, w którym po prostu nie ma zapotrzebowania na jego usługi.
Wielu przedsiębiorcom jednak udaje się zaistnieć na rynku - często dzięki niczemu innemu, jak tylko udanej promocji internetowej. W stosunkowo niedrogi sposób docierają oni z ofertą do dużej liczby potencjalnych klientów, zostają uznani za godnych zaufania, a interes zaczyna się kręcić. Po jakimś czasie, gdy firma wypracuje sobie pewną pozycję, nakłady na reklamę czy pozycjonowanie mogą się zmniejszyć; przedsiębiorstwo będzie posuwało się naprzód siłą rozpędu. Wystarczy jednak mały błąd - i to popełniony nie przez samego przedsiębiorcę - aby strumień zamówień nagle wysechł.
Najważniejsza zasada brzmi: uważaj, na jakich serwerach stawiasz swoje strony internetowe. Warto korzystać wyłącznie z usług dużych, sprawdzonych, bezpiecznych dostawców. Z roku na rok mnożą się tzw. "providerzy" oferujący hosting stron, ich ilość nie idzie jednak w parze z jakością. Brak odpowiednich zabezpieczeń może sprawić, że na serwer dostanie się wirus - o czym informacja pojawi się w Google pod wizytówką twojej strony. Nastąpią wówczas konsekwencje dwojakiego rodzaju. Po pierwsze - spadnie pozycja portalu, wypracowywana z trudem na przestrzeni długich miesięcy. To jednak stosunkowo mały problem, gdyż straty w dziedzinie SEO da się odrobić. Gorsza jest utrata zaufania klientów. Jeśli znajdujesz się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a przy nazwie twej strony widnieje ostrzeżenie o tym, że jest ona niebezpieczna dla komputera, potencjalni klienci uciekną najdalej jak to możliwe. Przestaniesz być godny zaufania, a to może oznaczać dla firmy wyrok śmierci.
Jeśli to Internet zapewnia Ci stały dopływ klientów, bądź wyjątkowo ostrożny - pojedyncza, pozornie mała wpadka, może okazać się niezwykle kosztowna. Ostrożnie dobieraj swoich biznesowych partnerów, nawet w ramach tak mało istotnego zagadnienia, jak hosting strony internetowej. Nie lekceważ tego ostrzeżenia, gdyż o jego zasadności możesz przekonać się na własnej skórze.
Jedną z podstawowych decyzji, jakie należy podjąć decydując się na zakup serwera, jest wybór obudowy. Ogranicza się on do dwóch pozycji: obudów wieżowych (popularnie określanych mianem „tower”) oraz obudów horyzontalnych, zwanych „rackowymi”. W niniejszej publikacji skupimy się na odpowiedzi na pytanie: „Co to jest serwer tower?” oraz wyjaśnimy, czym jest obudowa typu tower.