Internet staje się podstawowym narzędziem marketingowym, mimo dynamicznego rozwoju Facebooka i całego sektora Social Media to właśnie wyszukiwarka Google jest źródłem największego ruchu dla witryn internetowych. Oczywiście pod warunkiem, że spełnimy jeden warunek...

Data dodania: 2011-10-27

Wyświetleń: 1653

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Mianowicie będziemy w niej na tyle widoczni, że przeciętny internauta będzie miał okazję oraz chęć kliknąć w nasz odnośnik. Niniejszy artykuł podpowie jak sprawdzić dlaczego dana witryna jest wyżej w wynikach organicznych Google niż inna ?

Google bierze pod uwagę wiele mniej lub bardziej znanych powszechnie czynników, aby określić wartość strony internetowej, a następnie ulokować ją na odpowiednim miejscu w wynikach wyszukiwania. Pośród nich możemy wyróżnić takie jak wiek witryny, jej PageRank, ilość i rodzaj linków przychodzących z innych stron (także ich jakość), stopień optymalizacji witryny pod kątem danych słów kluczowych.

Analiza konkurencji internetowej jest pierwszym krokiem, który prowadzi do ułożenia strategii promocji naszej witryny. Analiza konkurencji może nam również w sposób bezpośredni pomóc w pozycjonowaniu, dzięki temu iż dostaniemy informację na temat stron, na których promuje się nasza konkurencja. Daje to sposobność na reklame (zdobycie linka) na tych samych stronach.

Dla przykładu zbadajmy słynny z konkurencyjności sektor kredytów, w tym wypadku frazę "kredyt gotówkowy". Przyjrzyjmy się ogólnym danym na temat pierwszych 10 stron w Google, które pojawiają się na tą frazę (patrz poniższy screen).

Część domen jest bardzo starych (jest nawet 13 letnia), choć są również takie, które nie mają nawet roku (może to świadczyć o przekierowaniach 301). Istnieje również duży rozrzut jeśli chodzi o wielkość serwisu - w TOP 1 jest strona z jedną zaindeksowaną podstroną, natomiast miejsce 2 zajmuje witryna z 65 000 widocznymi w Google podstronami. Widzimy dalej również liczbę backlinków oraz informację czy fraza kredyt gotówkowy znajduje się takich miejscach strony jak title, header, description  (podstawowe informację na temat optymalizacji strony).

Zbadajmy teraz ilość i jakość linków strony z TOP 1 (patrz poniższy obrazek).

Jak widać strona posiada (co najmniej!) 121 linków z anchorem dokładnie takim jak słowo kluczowe, dodatkowo widać również iż witryna jest pozycjonowana na inne pokrewne frazy („kredyty gotówkowe”). Oprócz anchoru mamy podaną również informację o wartości PR stron i podstron, z których pochodzą linki - dostępny jest również dokładny spis stron, gdzie ów linki są ulokowane.

Dzięki powyższym informacjom możemy:

- ocenić czy dana fraza jest trudna do wypozycjonowania,

- wycenić słowa kluczowe dla klienta,

- sprawdzić czy i jakie działania firma SEO podejmuje wobec naszej strony,

- wyśledzić zaplecze, wartościowe strony, na których nasza konkurencja umieszcza swoje linki.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena