Częste plagiaty, kiepska jakość i niespełnianie europejskich norm skutecznie powstrzymują nas przed chińską inwazją, ale już niedługo może się to zmienić.
Great Wall Motors jest jedną z pierwszych firm próbujących swoich sił na starym kontynencie. Firma zaczyna sprzedaż w Bułgarii i w tym też kraju do końca 2011r ma ruszyć produkcja w fabryce
W chwili debiutu na rynek trafiły 3 modele :
1. Voleex c10
Mały samochód klasy b ma być najważniejszym modelem na europejskim rynku. Najdroższa wersja wyposażona w 97-konny silnik, radio z mp3 i Usb, czujniki cofania i klimatyzację ma kosztować równowartość 35 tys. zł. Cena niezwykle okazjonalna ale Chińczycy mogą mieć poważny problem. Podobieństwo tego auta do Yarisa ma oznaczać, że toyota będzie starała się zatrzymać jego sprzedać.
2. Haval H5
Oczywiście nie mogło zabraknąć terenowego Havala H5, Great Wall Motors to firma znana na rodzimym rynku przede wszystkim z produkowania SUV-ów. Dlatego kolejnym modelem, który ma trafić do Europy jest Haval H5 (Hover H5). Nowy Haval przypomina z wyglądu popularnego Land Crusera. Chiński SUV powstaje w dość nietypowej odmianie - jako luksusowa limuzyna. Mierzący prawie 7m długości samochód nazywa się Hover Pi. Okazał się on niemałym sukcesem i jest jednym z najlepiej sprzedających się aut w tej klasie. Bardzo możliwe, że sukces zapewnił fakt, że pierwszy hover Pi trafił do Fidela Castro.
3. Steed 5
W europejskiej ofercie GWM znajdzie się też pick-up. Podobnie jak Haval, tak też Steed 5 będzie dostępny z benzynowym silnikiem Mitsubishi i dieslem konstrukcji GWM. Model jest już sprzedawany min w Australii gdzie zachęca klientów wyjątkowo bogatym wyposażeniem. W standardzie otrzymamy między innymi alufelgi, klimatyzację i skórzaną tapicerkę. Podobnie jak w przypadku innych samochód również "Steed 5" jest bardzo podobny do istniejących już samochodów. Szczególnie tylnia część wyraźnie przypomina Isuzu D-Max.
Bez wątpienia największym zainteresowaniem będzie się cieszył kontrowersyjny Voleex c10, miejski hatchback który został stworzony do rywalizacji z takimi modelami jak Dacia Sandero i Tata Indica Vista. To pierwszy chiński samochód osobowy, który ma realne szanse powalczyć o europejskiego klienta. Niestety, w Polsce nie ma przedstawiciela tej marki.