Branżę motoryzacyjną czekają rewolucyjne zmiany. Będą to nie tylko zmiany napędów na coraz bardziej ekologiczne, ale także zmiany podejścia konsumentów do sposobu finansowania nowego samochodu

Data dodania: 2019-03-26

Wyświetleń: 885

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Auto w abonamencie - nowa forma finansowania nowego samochodu

Nowy sposób finansowania nowego samochodu

Obserwujemy tendencję wycofywania się z rozwiązań, które wiążą konsumenta z usługą na wiele lat. Dotyczy to zarówno kredytów, jak i wieloletnich umów leasingowych. Ogólnie można mówić o spadku zainteresowania umowami długoterminowymi np. na telewizję kablową, telefon czy internet.

Model miesięcznej subskrypcji, z której można się wycofać, jeżeli zmieni się zdanie, wypiera dotychczasowe formy umów. Dzięki takiej formie konsument ma możliwość zmiany usługodawcy lub produktu.

W branży motoryzacyjnej ta tendencja jest także zauważalna. W ostatnich latach pojawiło się wiele firm oferujących auta na minuty. Rozwiązanie cieszy się dużą popularnością, co świadczy o zmianie w podejściu do posiadania samochodu. Przybywa kierowców, którzy nie muszą mieć samochodu na własność. Kierowcy także zaczynają rozglądać się za innymi możliwościami finansowania auta bez konieczności wiązania się umową na wiele lat.

W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem staje się samochód na abonament z krótkotrwałą 12-miesięczną umową. Jest to model już sprawdzony w Europie Zachodniej, a zwłaszcza we Francji. Abonament kojarzący się raczej z rynkiem telekomunikacyjnym na dobre zagościł w świadomości konsumentów. Abonament płacimy już za serwisy oferujące muzykę czy filmy i seriale, a także siłownię lub basen. Przyszła pora na to, aby ten trend dotyczył także rynku motoryzacyjnego.

Problemy związane z usterkami i naprawą auta z głowy.

W 2018 roku w Polsce zarejestrowano ponad 1,5 miliona samochodów. Tylko ⅓ z nich stanowiły samochody nowe. Większość z tych aut została zakupiona przez firmy.

Do tej pory nie było korzystnej oferty dla klientów indywidualnych. Z braku opcji decydowali się oni na zakup używanego samochodu, często wieloletniego. Efektem tego jest wysoki średni wiek samochodów poruszających się po polskich drogach.

– Posiadanie samochodu to nie tylko koszt, ale także szereg komplikacji. W przypadku nowego auta mogą to być długi czas oczekiwania na wybrany w salonie model oraz utrata wartości pojazdu. Natomiast auta używane, nawet jeśli kupione w dobrym stanie technicznym, z upływem kolejnych kilometrów zaczynają się psuć. Abonament jest rozwiązaniem tych problemów. W ramach stałej miesięcznej opłaty kierowcy zyskują możliwość jazdy nowym samochodem, a dodatkowo zdjęte zostają z nich wszystkie niedogodności związane z posiadaniem pojazdu; takie jak przeglądy lub koszty ewentualnych napraw – mówi Damian Ciesielczyk.

Nowe auto prosto z linii produkcyjnej w umowie abonamentowej na 12 miesięcy

Umowy abonamentowe na nowe samochody mogą być zawierane na zaledwie12 miesięcy. Daje to dużą elastyczność w doborze auta do indywidualnych potrzeb. Zmiana okoliczności życiowych pozwala na wymianę samochodu po roku na inny.

Np. w przypadku narodzin dziecka po zakończeniu 12-miesięcznej umowy z łatwością można wymienić auto na rodzinne.

Auta dostępne w Galeriach Handlowych

Kolejną nowością na rynku i udogodnieniem jest obecność punktów sprzedaży w galeriach handlowych. Poszukiwanie i wybór optymalnego samochodu do tej pory wiązało się z odwiedzinami kilku salonów i spędzaniu długich godzin na przeszukiwaniu ofert w internecie.

Możliwość przejrzenia pełnej oferty samochodów z różnych segmentów podczas wizyty w galerii handlowej jest rewolucyjnym pomysłem, który będzie dużym ułatwieniem dla konsumentów.

Do każdej wybranej wersji i modelu samochodu można dobrać opcje dodatkowe. Dodatkowy pakiet kilometrów, opony zimowe i ubezpieczenie. Pozostaje jeszcze weryfikacja zdolności finansowej i w przeciągu kilku dni auto jest dostarczane do wybranego punktu odbioru.

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena