Tworząc biznes, który chociaż częściowo istnieje w Internecie, musimy zadbać o relację z potencjalnymi klientami budując w sieci własną, ekspercką markę. I to już powinien być przekonujący fakt, który mówi sam za siebie, że blogi są dla biznesu potrzebne. Platformy blogowe dają firmie nie tylko uniwersalność, ale wygodę promocji, co daje niesamowity efekt.
Poniżej znajdziesz 5 powodów, dla których blog jest najlepszym narzędziem do budowania relacji z potencjalnymi klientami:
Darmowa wiedza
Ktoś niedawno powiedział, a na pewno był to bardzo mądry człowiek, „w tej chwili żyjemy w epoce informacji”. Co to oznacza? Że to nie produkty, a wiedza jest najdroższym skarbem tych czasów (no może jeszcze ropa, ale omijamy temat szerokim łukiem ;-)) Ludzie, kochają darmową wiedzę. Jeśli twój blog będzie często aktualizowany, to będzie świetnym źródłem wiedzy dla twoich klientów. Dzięki temu nie tylko zbudujesz ruch na blogu, ale zyskasz również lojalność swoich klientów, którzy będą bardziej przychylni do tego, aby kupić twój produkt.
Oferty produktu
Istnieją setki metod zarabiania przez internet. Tak, setki. Wszystkie te metody bardzo łatwo zaimplementować na blogu. Dużym plusem blogów jest to, że ich naturą jest świetny kontakt z klientem co przekłada się na wysoką konwersję. Dobry kontakt z klientem przekłada się również na dobrą reklamą w sieci. Jak już mówiłem i taką zasadę wyznaję, zadowolony klient jest najlepszą reklamą... zwłaszcza w Internecie, gdzie informacja roznosi się w ciągu kilku sekund.
Dyskusja z klientami
Możliwość rozmowy z klientem poprzez komentarze na blogu nadają naszemu biznesowi niesamowitą wartość. Ktoś szukając konkretnego produktu, może natrafić na twojego bloga i przeczytać 15 komentarzy z których 80% z nich jest zadowolona z produktu, 10% z nich powie Ci, co by się jeszcze przydało, co daje pomysły na kolejne produkty, a 10% nie będzie zadowolona, a ta informacja jest bardzo przydatna dla nas! Klienci sami Ci powiedzą jak zyskać ich lojalność, to jest w blogach najlepsze!
Obsługa klienta
Pojawia się powtarzający problem z twoim produktem? Potrzeba dokładniejszej instrukcji co do jego naprawy? Wystarczy jeden wpis na blogu, aby rozwiązać problem setek klientów. Poza tym, każdy klient może powiadomić o problemie w komentarzu, a ty możesz na nie z łatwością odpowiedzieć, pamiętając o tym, że wgląd do komentarzy mają wszyscy, nawet nie potrzeba tworzyć nowego wpisu!
Łatwe pozycjonowanie blogów
Wyszukiwarki internetowe lubią blogi. Dlaczego? Ponieważ są często aktualizowane, a jeśli regularnie, to w zasadzie kochają. Wyszukiwarki to najlepsze źródło zainteresowanych klientów, więc jeżeli będziemy wysoko w rezultatach wyszukiwania, mamy szansę na świetny skierowany ruch.
Co tutaj więcej mówić? Chcesz zwiększyć konwersję sprzedaży swojego produktu lub usług, stwórz bloga i buduj relacje ze swoimi klientami. Jeśli jesteś kompletnie zielony w tym temacie, zapraszam na mojego bloga, oraz zapoznaj się z moim poradnikiem o tym jak stworzyć zyskownego bloga od A do Z.