Walka o klienta trwa od stuleci. Nasiliła się, gdy pojawiły się reklamy, teraz obejmuje Internet, fora, portale społecznościowe i same sklepy, które również stały się miejscem reklamy innego rodzaju. Merchandising jest obecny większości sklepów sieciowych.

Data dodania: 2011-05-28

Wyświetleń: 1806

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

To tam rozgrywa się największa batalia. To tam podejmuje się najwięcej decyzji konsumenckich. i to tam znalazła zastosowanie idea merchandisingu, polegający na kreatywnym i ciekawym rozłożeniu asortymentu w celu zwiększenia jego sprzedaży. Merchandising na dobre rozgościł się na wystawach sklepowych, na pólkach sklepowych, an manekinach czy na małych kramach zaraz przed kasami. Kiedyś wystawa sklepowa była ładnym dodatkiem, teraz jej głównym celem jest zwabienie klientów, którzy zainteresują się danym zestawem ubrań czy dodatków lub obietnicą miłej atmosfery w kawiarni.

Na merchandisingu wzbogacają się właściciele sklepów i konkretni producenci. Jeżeli merchandisier odpowiedzialny za dany układ wczuje się w rolę konsumenta oraz jego sposób postrzegania ma duże szanse na powodzenie. W merchandisingu chodzi głównie o wyróżnienie sklepu lub artykułu pośród innych. Nie jest to łatwe, w szczególności, gdy dla innych sklepów także pracuje kreatywny merchandiser. I jak w tym wszystkim odnajduje się klient?

Tylko nieliczni mają świadomość istnienia czegoś takiego jak merchandising, a o samej teorii, na której opiera się idea merchandisingu zapewne słyszało niewielu. Podejmują często decyzje zakupowe ad hoc, w sklepie, widząc ładną aranżację, dopasowanie czy coś miłego dla oka. A o to właśnie chodzi w merchandisingu, aby przykuć wzrok, aby zachwycić bogactwem lub minimalizmem, aby sprawić, ze to co jest w zasięgu ręki stało się naszą potrzebą. Rodzi się pytanie: czy merchnadising to wpływ czy już manipulacja.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena