Wydaje się, że mierzenie sklepu to czynność niezbyt istotna. A jednak warto zabrać się za nią poważnie. Zwłaszcza wtedy, kiedy chce się wstawić do pomieszczenia nowe meble sklepowe. Dlaczego? Bo nawet w przypadku dużych powierzchni i długich półek kilka centymetrów może mieć znaczenie. O tym, jak ważne jest dokładne odmierzenie odległości w sklepach małych, nie warto chyba wspominać.
Po pierwsze: dokładnie zmierzyć sklep
Co więc trzeba zmierzyć, żeby dobrze dopasować meble sklepowe? Po pierwsze – podstawowe rozmiary, takie jak długość, szerokość i wysokość sklepu. Po drugie – odległości, które powinny zostać zachowane, aby klienci mogli spokojnie przemieszczać się między półkami. Po trzecie wreszcie, warto nanieść na plan wszystkie nierówności na ścianach, wypustki czy gniazdka elektryczne. Innymi słowy – narysować dokładny plan sklepu. Przyda się, kiedy trzeba będzie zając się kolejnym punktem.
Po drugie: dobrze zaplanować, co ma znaleźć się gdzie
Do planowania niezbędny będzie... plan. Kto wymierzył sklep i naniósł wszystko na kartkę papieru, ten może zacząć zastanawiać się, jak rozstawić meble sklepowe, aby nie tylko pomieściły wszystkie towary, ale także przyczyniły się do zwiększenia obrotów sklepu. W tym celu warto zastanowić się nad podstawowymi rzeczami, takimi jak choćby odległości między poszczególnymi półkami. Jeśli będą bowiem zbyt małe, ludziom będzie niewygodnie przeciskać się między nimi. Zbyt duże z kolei sprawią, że przestrzeń nie będzie optymalnie wykorzystana.
Warto w tym miejscu zatrzymać się na moment i rozważyć, jak głębokie mają być meble sklepowe. Czy konieczne jest prezentowanie na nich kilkudziesięciu sztuk towaru? Czy lepiej na bieżąco uzupełniać to, co stoi na półce? I w którym momencie taka oszczędność miejsca może się zemścić i przyczynić się do powstania wrażenia, że sklep jest kiepsko zatowarowany? Takie pytania warto zadawać sobie właśnie na tym etapie.
Po trzecie: pamiętać, że meble to sprzęt, który ma służyć przez lata
Meble sklepowe to wyposażenie, które powinno być trwałe. Bo chociaż wiadomo, że co kilka lat trzeba dokonywać reorganizacji sklepu i odświeżenia jego wizerunku, to jednak kupno mebli, które szybko zaczęły by wymagać remontów, napraw i wymiany mijałoby się z celem. Celem, którym jest zarabianie pieniędzy, bo po to w ogóle funkcjonują sklepy.
Po czwarte: zwrócić uwagę na cechy pozwalające meblom pełnić funkcje marketingowe
To coraz ważniejsza kwestia dotycząca mebli do sklepu. Stają się przestrzenią, która służy już nie tylko ustawieniu towaru czy ułatwieniu klientom dostępu do poszczególnych dóbr, ale też sprzyja poprawie wyników sprzedaży. Dobre meble sklepowe powinny więc dawać możliwość dodatkowego wyeksponowania niektórych produktów czy umieszczenia przekazu reklamowego na obramowaniu. W ten sposób inwestycja w wyposażenie może szybciej się zwrócić.
Po piąte: szukać rozwiązań indywidualnych, a nie sztampowych
To ważna sprawa – czy sklep ma być taki, jak wszystkie inne, czy zachować własny, niepowtarzalny charakter? Czy meble sklepowe powinny być wykonywane na zamówienie, czy wybrane z oferty katalogowej? Warto się nad tym zastanowić – indywidualne, przemyślane wnętrze może całkiem nieźle wpłynąć na wyniki sprzedaży. Jednak nie zawsze i nie wszędzie. Dlatego – tak jak w każdym innym punkcie – właściciel sklepu powinien podejść samodzielnie dokonać wyboru.
Decyzja o zakupie dębowego stołu do salonu to wybór, który daje ponadczasową elegancję, solidność i estetykę. W czasach, gdy królują zmieniające się trendy wnętrzarskie, dębowy stół jest symbolem klasy i trwałości. Pozwala na podkreślenie indywidualności i gustu właściciela domu. Czy warto zainwestować w dębowy stół do salonu? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy zastanowić się nad jego funkcjonalnością, stylem i dopasowaniem do reszty wnętrza.