Chyba każda osoba marząca o swoim własnym biznesie internetowym chce zacząć od e-sklepu. Jak się później okazuje e-biznes wcale nie jest łatwy do prowadzenia. Trudno pozyskać choć garść klientów, a zachęcenie ich do ponownych zakupów niejednokrotnie graniczy z cudem. Jak sobie z tym radzić?

Data dodania: 2011-01-17

Wyświetleń: 1864

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Powszechnie wiadomo, że najtrudniejsze i najbardziej kosztowne jest sprowadzenie do sklepu klienta po raz pierwszy. Teoretycznie ponowne zakupy w naszym sklepie powinny być już tylko formalnością. W praktyce wygląda to bardzo różnie i wiele osób doświadcza na własnej skórze, że również i to nie jest zbyt proste.

Jednak odpowiednie wykorzystanie narzędzi e-mail marketingowych potrafi znacznie ułatwić nam ten proces, a co najważniejsze w wielu przypadkach nawet go zautomatyzować. Oto kilka propozycji na zwiększenie ilości ponownych zakupów w naszym sklepie.

Produkt konsumpcyjny

Pod nazwą „konsumpcyjny” rozumiem wszystkie produkty, które się zużywają. Mogą to być proszki do prania, suplementy diety, kosmetyki i wiele innych produktów, które po jakimś określonym czasie się skończą.

W takim wypadku wystarczy określić ten czas i w odpowiednim momencie wysłać przypomnienie klientowi, że prawdopodobnie, jeśli przestrzegał zaleceń, to za 5 dni skończy mu się dany suplement i jeśli chce dalej kontynuować jego zażywanie, powinien uzupełnić zapas, a może zrobić to na naszej stronie…

Dodatkowo cały proces wysyłania powiadomień może dziać się automatycznie. W tym celu należy dodać odpowiednią wiadomość do autorespondera i ustawić opóźnienie, z jakim ma zostać wysłania. Teraz każdego klienta dodajemy (również automatycznie) do listy wysyłkowej, a za (przykładowo) miesiąc, część klientów wróci po kolejne zakupy.

Newsletter z promocjami

Chyba nic nie cieszy tak kobiety, jak 20% zniżki w sklepie z odzieżą. Czemu miałbyś, mój drogi czytelniku tego nie wykorzystać?

Do procesu zakładania konta dodaj pole, w którym klient będzie mógł zapisać się na newsletter z promocjami, dołącz małe API automatyzujące ten proces i ciesz się rosnącą listą subskrybentów.

Gdy lista adresowa zacznie zrosnąć możesz rozpocząć akcje promocyjne. Teraz w każdym momencie możesz wysłać wiadomość z ofertą promocyjną – nic Cię to nie kosztuje, a na pewno wiele osób skorzysta z możliwości kupienia kolejnego produktu po bardzo atrakcyjnej cenie.

To nie takie trudne

Dzięki popularyzacji narzędzi e-mail marketingowych, prowadzenie podstawowych działań na liście adresowej staje się możliwe również dla osób mniej zaawansowanych technologicznie. Już teraz możesz zacząć wdrażać powyższe techniki e-mail marketingowe w swoim sklepie.

Co prawda wdrożenie zaawansowanych technik, wymaga wiele czasu, wiedzy i doświadczenia, a niekiedy (gdy sami się na tym nie znamy) również i pieniędzy, ale nie powinno Cię to zrażać. Jak pokazują badanie jest to bardzo opłacalna dziedzina marketingu internetowego dająca zwrot z inwestycji rzędu nawet 4300%.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena