Dzięki własnej stronie WWW możesz nie tylko promować swoją firmę.
Możesz równie dobrze wykorzystywać Internet jako nowy, bezpośredni
kanał dystrybucji dla swoich produktów czy usług. Właśnie
za pomocą strony internetowej (a dokładniej mówiąc – sklepu internetowego)
możesz śmiało prowadzić sprzedaż swoich produktów.
Sklep internetowy to doskonały pomysł na zwiększenie obrotów dla
małych i średnich przedsiębiorstw. Daje on lokalnym firmom dostęp
do klientów na terenie całego kraju, a więc klientów, którzy normalnie
nie mieliby szans dowiedzieć się o ofercie danej firmy i tym samym
nie dokonaliby w niej zakupów.
Dostęp 24h/dobę
Nawet jeśli firmę otwierasz rano i zamykasz po południu, to Twoja
strona WWW nie przestaje pracować na Twoją korzyść. Każdy, kto
na nią wejdzie, będzie w stanie uzyskać potrzebne mu informacje
niezależnie od pory dnia czy nocy. Ten aspekt ma jeszcze jedną pozytywną
stronę, pomaga bowiem w zwiększaniu zadowolenia klientów,
którzy mogą szybko i o dogodnej dla nich porze uzyskać niezbędne
informacje. To wszystko buduje pozytywny wizerunek firmy. Nawet
gdy Ciebie nie ma już w firmie, Twoja strona udzieli informacji o oferowanych
produktach i pomoże klientowi w podjęciu decyzji.
Lepsza komunikacja z klientami i kontrahentami
Dzięki własnej stronie WWW udostępnisz swoim obecnym i przyszłym
klientom prosty i darmowy sposób komunikacji z Twoją firmą.
Dzięki zamieszczeniu na stronie formularza kontaktowego, ofertowego
czy strony z danymi teleadresowymi do firmy ułatwisz im kontakt
ze sobą. Co więcej, Twoja strona może być miejscem, w którym
klienci mogą wyrażać swoje opinie o Twoich produktach czy usługach.
Żadna reklama nie jest w stanie wzbudzić w potencjalnym
kliencie takiego zaufania do firmy jak obiektywna opinia osób, które
już korzystały z usług Twojej firmy.
Oszczędności
Poprzez zamieszczenie na stronie WWW informacji, np. z zakresu
pomocy technicznej do sprzedawanych przez siebie produktów czy
usług, będziesz w stanie skutecznie zmniejszyć koszty działalności
swojej firmy. Wystarczy zamieścić na stronie dokładne informacje
(np. umieścić filmy instruktażowe) odnośnie najczęściej zadawanych
pytań czy zgłaszanych problemów, aby w ten sposób odciążyć firmową
infolinię. Mniej telefonów od klientów = mniejsze zapotrzebowanie
na pracowników = comiesięczne oszczędności uzyskane dzięki
jednorazowej inwestycji.
Powyższa lista oczywiście nie wyczerpuje wszystkich powodów, dla
których warto jest mieć własną stronę WWW, ale sama w sobie jest
już wystarczającym argumentem za tym, by ją mieć.