1. Ogólna charakterystyka banerów.
Nazwa baner odnosi się do tkaniny winylowej używanej w reklamie zewnętrznej. Wyróżniamy cztery najpopularniejsze typy banerów i są niemi: fronlit, backlit, blockout i mesh.
* Frontlit – jest materiałem przeznaczonym do druku jednostronnego, najczęściej występuję w gramaturze od 440g/m2 - 510 g/m2
* Backlit – jest materiałem winylowym używanym w nośnikach reklamy podświetlanych od tyłu. Sposób wykonania materiału zapewnia idealne rozproszenie światła, a charakterystyka materiału powoduje iż nadaje się on do, zarówno druku solwentowego jak również do sitodruku
* Mesh – zwany również potocznie „siatką”, jest materiałem zapewniającym swobodny przepływ światła. W zależnościom producenta na rynku dostępne są siatki z podkładem, bez podkładu oraz z przeplotem i bez przeplotu. Najczęściej spotykane gramatury mieszczą się w przedziale 240g/m2 – 340g/m2
* Blockout – jest materiałem służącym do druku z obydwu stron. Materiał niweluje przenikanie światła co zapewnia czytelność nadruku z obydwu stron
2. Wytrzymałość banerów
Niezwykle istotną kwestią, zarówno dla klienta jak i producenta banerów reklamowych jest ich wytrzymałość. Największą trwałość zapewniają media powlekane dwustronnie. W tym przypadku zwiększenie wytrzymałości materiału polega na zatopieniu specjalnej siateczki poliestrowej w płynnym winylu. Stworzona zostaje wtedy odporna struktura charakteryzująca się elastycznością i odpornością na czynniki atmosferyczne. Banery mogą być powlekane również tylko jednostronnie. Druga strona zostaje wtedy pokryta specjalną utwardzona folią.