Każda praca ma pięć do siedmiu kluczowych obszarów
Do siedmiu kluczowych obszarów dla sprzedaży należą: poszukiwanie klientów;nawiązanie relacji;identyfikacja potrzeb,zaprezentowanie rozwiązań,rozpraszanie wątpliwości,zamknięcie transakcjiponowna sprzedaż tym samym klientom i uzyskanie od nich rekomendacji.
Te obszary to filary gmachu, którym jest Twój biznes. Jeśli któryś filar się załamie, gmach może w każdej chwili runąć!
Jeżeli zajmujesz się sprzedażą, powinieneś ocenić się w każdym z tych obszarów w skali od jeden do dziesięciu – gdzie jedynka oznacza najniższą a dziesiątka najwyższą ocenę. Musisz uzyskać co najmniej siedem punktów w każdej z tych dziedzin, jeśli chcesz należeć do grupy obejmującej 20% osób z twojej branży.
Gdy już dokonałeś oceny własnej w każdym z siedmiu obszarów, powinieneś udać się ze sporządzoną listą do swojego szefa, a najlepiej do jednego ze swoich klientów, i również poprosić o ocenę. Może ci to otworzyć oczy na wiele spraw. Bardzo często oceniamy siebie inaczej i wyżej niż to robią inni.
Niezależnie od tego jaka będzie ocena końcowa , musisz wybrać swoją najsłabszą kluczową umiejętność i rozpocząć pracę nad jej ulepszeniem, aby stała się co najmniej tak dobra, a nawet lepsza niż pozostałe. Od twojej najsłabszej kluczowej umiejętności zależy wysokość twoich dochodów i to, jak szybko i jak daleko uda ci się zajść w swojej karierze.
Zadanie dla Ciebie:
1. Już teraz napisz na kartce cyfry od 1 do 7, wymień kolejne obszary Twojej pracy lub biznesu i oceń je.
2. Jeśli któryś obszar jest nisko oceniony, skorzystaj z metody 20 pomysłów aby go rozwinąć. Napisz na górze kartki: Co mogę zrobić, aby [...]? Następnie wypisz co najmniej 20 odpowiedzi, ustal priorytety i zabierz się do działania!
Pozdrawiam,
Brian Tracy