Jak wynika z badań GUS-u, koszt utrzymania statystycznej czteroosobowej polskiej rodziny to ponad 3600 zł miesięcznie. W tym aż 26% stanowią wydatki na żywność, kolejne kilkanaście procent na odzież, obuwie i wyposażenie mieszkania. Nic więc dziwnego, że niemal każdy z nas szuka oszczędności. Sytuacja staje się poważniejsza, gdy dochód maleje, ponieważ procent wydatków koniecznych zwiększa się i oszczędzanie staje się sposobem na przeżycie.
Z roku na rok koszt utrzymania polskiej rodziny rośnie i choć coraz mniej wydajemy na żywność, co jest oznaką bogacenia się, to nadal aż 1/4 dochodów wykładamy na półkach lodówki. Wraz z rozwojem technologii dynamicznie rosną również nasze wydatki na dobra trwałe. Odtwarzacze MP3, DVD, urządzenia do odbioru TV satelitarnej lub kablowej, komputery osobiste z dostępem do Internetu, drukarki, telefony komórkowe, cyfrowe aparaty fotograficzne oraz zmywarki do naczyń przestały być synonimem luksusu.
Polski rynek towarów konsumpcyjnych jest olbrzymi i ciągle rośnie. Mimo że konkurencja na nim jest coraz większa, konsument musi być bardzo ostrożny, bo jak wynika z raportu “Rzeczypospolitej” różnice w cenach tych samych towarów w różnych sklepach sięgają nawet 40%. Oznacza to, że decyzje, dotyczące zakupów mogą mieć znaczący wpływ na poziom życia rodziny.
Dla wielu osób sposobem na zmniejszenie wydatków jest korzystanie z promocji i specjalnych ofert sieci handlowych. “Aby trafić na najlepsze okazje przeglądam gazetki promocyjne, które zazwyczaj przychodzą pocztą lub są rozrzucane pod drzwiami” - mówi Katarzyna, matka 7-letniej Ani i 10-letniego Michała - “Dla oszczędności kupuję środki czystości w jednym sklepie, nabiał w drugim, no i szukam ciekawych promocji, znam ceny, więc nie daję się nabrać” - dodaje. Często promocje na pewne produkty sięgają kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu procent ich ceny.
W zakupach pomaga nam także Internet. Część produktów możemy kupić taniej w Internecie, tu pomocą służą porównywarki cen, dzięki którym możemy wybrać najtańszy produkt, np. Ceneo. Jednak w sieci możemy znaleźć nie tylko informacje o ofertach sklepów internetowych. Zanim wybierzemy się na weekendowe zakupy warto przejrzeć oferty promocyjne sieci handlowych na ich stronach internetowych (np. Leclerc lub Netto) lub skorzystać z witryn, które zbierają w jednym miejscu tego typu informacje, np. Okazjum.pl.
Wszystko wskazuje na to, że nasz styl życia i sposób robienia zakupów zaczyna przypominać styl życia naszych sąsiadów z Zachodu, znanych nie tylko z bogactwa, ale również z oszczędności. Niemiecki serwis z gazetkami promocyjnymi jest jedną z popularniejszych stron internetowych w tym kraju, a wydatki sieci handlowych na druk gazetek promocyjnych przekraczają miliard Euro. Z wyprzedaży i promocji, nie tylko sezonowych, w bogatych krajach korzystają wszyscy, każde zaoszczędzone euro, jak twierdzą, to przyszły milion.
Anekke to nie tylko nazwa marki, ale także imię bohaterki, która inspiruje jej produkty. Kim jest Anekke i dlaczego warto zwrócić uwagę na jej torebki, torby i akcesoria? Zapraszamy do lektury naszego artykułu, w którym przybliżymy ci historię i filozofię tej niezwykłej marki.