Dlaczego więc do sfery Internetu nie może przenieść się część handlowa, a dokładniej rzecz biorąc – jej najbardziej wykorzystywane ramię, jakim jest handel produktami spożywczymi?
Dlatego też coraz częściej przeglądając strony www można natknąć się na internetowy sklep spożywczy, który oferuje zakupy z dowozem do domu, niekoniecznie po zawyżonych cenach. W wielu przypadkach jest wręcz odwrotnie – zakupy w Internecie kosztują nas taniej, nie musimy wychodzić z domu i martwić się o dostępność towarów. Internetowe sklepy tego typu zazwyczaj są filiami większych marketów albo nawet osiedlowych sklepików, które tylko w ten sposób mogą jeszcze walczyć z wielkimi sklepami wielobranżowymi. Internetowy sklep spożywczy to także szansa dla osób, które z pewnych powodów nie mogą sobie pozwolić na częste wizyty w sklepie lub dźwiganie dużych i ciężkich toreb.
Może się zatem wydawać, że takie i podobne przedsięwzięcia handlowe nie mają w rezultacie żadnych większych wad i negatywnych stron. Trzeba jednak zauważyć, że w ten sposób kupujemy dosłownie kota w worku i nawet możliwość złożenia reklamacji nie jest tu zapewnieniem stuprocentowej jakości kupowanego towaru. Czy więc zakupy spożywcze w Internecie mają jakąś przyszłość? Zdecydowanie tak, jeśli tylko zwiększy się zakres ich oddziaływania, docierając z ofertą do wszystkich ludzi, a nie tylko głównie młodzieży namiętnie korzystającej z komputera.