Artykuł z praktycznymi wskazówkami i poradami odnośnie importu towarów z USA.Dowiesz się jak załatwić transport i jak krok po kroku sprowadzić towar do Polski bez wychodzenia z domu.

Data dodania: 2010-10-23

Wyświetleń: 5147

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

                   Na wstępie tego artykułu chciałbym obalić powszechny w Polsce mit, który szerzy się gdziekolwiek nie jestem. Do importu czegokolwiek z USA nie potrzebujesz cioci, brata, szwagra czy kogokolwiek innego.Potrzebujesz siebie i dostępu do komputera on-line i wszystko w 95% załatwiasz przez internet. W związku z tym, ze od prawie 10 lat zajmuję się tym tematem nasłuchałem się takich bajek, że postanowiłem w końcu napisać ten artykuł dla osób, które myślą lub beda myślały o imporcie z USA. Ma być to artykuł konkretny i na temat więc odpuszczam niektóre mniej ważne informacje i skupiam się tylko na najważniejszych kwestiach, czyli jak sprowadzić do Polski towar, żeby to się opłacało.
                     Załóżmy, że masz już upatrzony towar, który chcesz ściągnąć dla swojej firmy lub jakiś fajny gadżet dla siebie np. laptop. Oczywiście sprawdź czy dany sklep istnieje na prawdę i czy nie jest to spam np. szukaj opinii o sklepie w google lub whois. Zacznij od ograniczania kosztów dostawy tzn. sklep internetowy lub Twój partner handlowy jeśli zamówienie będzie dostatecznie duże wyśle je dla Ciebie na terenie USA bezpłatnie i to juz jest plus dla Ciebie. Co robimy dalej -  płacimy za towar,  najlepiej zrobić to poprzez paypal lub po prostu kartą kredytową. Przelewy do USA na dzień pisania artykułu są tak drogie, ze tą opcję sobie odpuść.
                  Teraz najważniejsza rzecz gdzie wiele osób popełnia błąd. Nie wysyłaj towaru ze sklepu internetowego z USA bezpośrednio do Polski po przez USPS(odpowiednik poczty polskiej w USA) czy UPS, Fedex czy inną firmę tego typu bardzo komercyjną. Dlaczego? Koszt takiej wysyłki się nie opłaca jest po prostu za drogi. Wróćmy do pierwszego plusa jaki mieliśmy czyli wysyłkę na terenie USA za darmo. Teraz wchodzimy w google i wpisujemy " paczki do polski" wyskoczy nam kilka polsko amerykańskich firm oferujących tania wysyłkę paczek do Polski. Tą darmowa wysyłkę wykorzystujemy na dostawę naszej paczki do magazynu jednej z takich firm.Oni zważą paczkę , ubezpieczą i wyślą do Ciebie do Polski. Ze względów bezpieczeństwa i także celnych będziesz musiał podać zawartość paczki. Tu znowu oszczędzamy bo wybieramy paczkę morską idzie ona długo ok 3-4 tygodnie ale cena to rekompensuje. Zauważ, ze w opłacie za wysłanie paczki jest dostawa pod Twoje drzwi gdziekolwiek w Polsce. Opłatę za przesłanie paczki zapłacisz też on-line paypalem lub karta kredytową. Zauważ! nadal siedzisz w swoim fotelu i pijesz kawę :) Nie dzwonisz nigdzie nie denerwujesz się, nie jeździsz, wszystko robią za Ciebie. Pamiętaj najważniejszy jest spokój i cierpliwość.
                       Towar trafił do magazynu firmy spedycyjnej w Polsce po 3 tygodniach. Co dalej? Przy magazynie firmy spedycyjnej zawsze jest agencja celna. Teraz już uśmiech mamy mniejszy :(. W tym miejscu chciałbym obalić kolejny mit jaki krąży. Nie licz na to, że nakłonisz kontrahenta czy sklep internetowy aby na paczce napisał Gift lub wartość $ 35 i towar trafi do Ciebie bez konieczności odprawy celnej. Zawsze licz się z tym, ze paczka zostanie zatrzymana do odprawy. Wtedy otrzymasz od agencji informację o tym listownie.
                     Tu kolejny błąd jaki popełnia większość osób czyli kombinuje jak przekonać urząd celny aby nie robić odprawy albo stresuje się bardzo sama potrzebą odprawy. Całkiem niepotrzebnie to kombinowanie i stres. Weźmy pod uwagę, że agencja celna to normalna firma jak każda inna i w jej interesie jest to aby przygotować wszystkie dokumenty dla Ciebie i poprawnie dokonać odprawy bo oczywiście bierze za to pieniądze. Celnicy też szybciej i przyjemniej będą z Tobą współpracować jak nie będziesz ściemniał , kombinował i wymyślał niestworzone rzeczy. Więc tu dobra rada nie staraj się dokonywać odprawy na własną rękę chyba, że się na tym znasz i masz dużo czasu.Odnośnie cła i wszystkich kosztach związanych z odprawą możesz dowiedzieć się w agencji celnej lub bezpośredni w urzędzie celnym.
                      Odnośnie cła też krąży dużo mitów wyssanych z palca. Dlatego zanim dokonasz zamówisz towar sprawdź czy towar jaki chcesz zamówić jest objęty cłem. Dla przykładu nasza firma importuje kosmetyki i one nie są objęte cłem ale już akcesoria kosmetyczne dajmy na to tipsy już tak. Do sprawdzenia tego jest specjalna strona internetowa ministerstwa finansów, po prostu wpisz w google "System ISZTAR". Znajdź tam swój towar i zobacz jaka jest stawka celna. Znajdziesz tam także dużo więcej informacji a także pomoc.
                      Dotarliśmy do końca podróży naszego Towaru z USA jest już u nas i cieszymy się nim. Mam nadzieję, że przekazana w tym artykule wiedza pomoże Ci lepiej organizować transport i zaoszczędzi Ci stresu i niepotrzebnie wydanych pieniędzy. Może nawet pomoże Tobie rozkręcić własny interes tak jak nasza drogeria internetowa. Zachęcam do poszerzania swojej wiedzy w tym temacie i drążenia szczegółów bo ze wzgledu na temat artykułu nie mogłem napisac tu wszystkich szczegółów związanych z importem z USA.
  

Licencja: Creative Commons
2 Ocena