1. Zdecyduj, jakiej konkretnie pracy poszukujesz. Jeśli taki zawód jeszcze nie istnieje, być może nadszedł odpowiedni czas, aby go wprowadzić na rynek.
2. Wybierz firmę lub człowieka, dla którego chciałbyś pracować.
3. Przyjrzyj się potencjalnemu pracodawcy pod kątem jego polityki, zatrudnianych pracowników i szans rozwoju zawodowego.
4. Analizując siebie, swoje talenty i zdolności, zastanów się, co Ty możesz zaoferować pracodawcy. Zaplanuj też metody i środki umożliwiające dostarczenie korzyści, usług, innowacji i pomysłów, które Twoim zdaniem możesz z powodzeniem dostarczać.
5. Zapomnij o poszukiwaniu "jakiejkolwiek pracy". Nie skupiaj się na tym, czy istnieje dla Ciebie możliwość zatrudnienia. Zapomnij o rutynowym pytaniu: "czy ma pan dla mnie jakąś pracę?". Skoncentruj się na tym, co Ty możesz dać.
6. Kiedy już obmyślisz swój plan, spotkaj się ze specjalistą, który przeleje go na papier w odpowiedniej formie, uwzględniając wszystkie szczegóły.
7. Przedstaw go osobie mającej odpowiednie kompetencje, a ona zajmie się resztą. Każda firma szuka człowieka mogącego zaoferować jej coś wartościowego - pomysły, usługi czy "koneksje". Wszędzie najdzie się miejsce dla osoby, która ma konkretny plan działania i dzięki niemu jest w stanie przynieść korzyści przedsiębiorstwu.
Opisana powyżej procedura może zająć kilka dni lub tygodni, ale stosując się do niej, zdobędziesz pozycję przynoszącą dochody, otwierającą drogi do awansu i uznania, która zaoszczędzi Ci lata ciężkiej pracy z niskim wynagrodzeniem. Do wielu zalet tego sposobu postępowania zalicza się od roku do pięciu lat wysiłków zmierzających do osiągnięcia wyznaczonego celu.
Każda osoba, która zaczyna swoją karierę zawodową w połowie drogi, robi to dzięki przemyślanemu i starannemu planowaniu.