Zajmując się pozycjonowaniem stron natrafiam bardzo często na „przystosowane strony do pozycjonowania” Patrząc na kod strony zaczynam się zastanawiać, w którym miejscu ona była przygotowana do pozycjonowania. Poniżej znajdziesz najważniejsze elementy, które zostają pominięte już w początkowej fazie projektowania stron.

Data dodania: 2010-08-24

Wyświetleń: 2332

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przecież projektowanie stron www to prosta sprawa.

Meta Tagi. Są to znaczniki, które opisują zawartość strony czy też już samej podstrony. Możemy wyróżnić title, description i keywords. Ten ostatni parametr nie ma już takiego znaczenia jak kiedyś, ale nie zaszkodzi jeśli będzie możliwość edytowania również i tego parametru. W tej chwili w taki sposób tworzy się strony aby można je było w łatwy sposób edytować. Jednak wykonawcy stron nie przewidują często miejsca gdzie w panelu administracyjnym można w prosty sposób edytować wszystkie meta Tagi dla poszczególnych podstron. W przypadku stron firmowych, gdzie liczebność podstroi jest mniejsza to nie jest tak wielki problem, ponieważ w prosty sposób można edytować każdą podstronę i umieścić meta Tagi. Większy problem jest ze sklepami internetowymi. Tworzenie stron www powinno również przewidywać takie sytuacje by każda strona produktowa miała swoje własne meta. Jak to zrobić? W bardzo prosty sposób. Należy wykonać w taki sposób stronę sklepu aby skrypt sam generował meta Tagi. Dzięki panelowi administracyjnemu możesz dodawać nowe produkty. Standardowo możesz umieścić tytuł czyli nazw produktu jak i krótki i długi opis. Z tych elementów mogą być tworzone automatycznie meta. Tytuł produktu może być title strony. Krótki opis najlepiej umieścić jako description stron. Słowem kluczowym może być nazwa produktu, opis modelu i producent. W taki sposób przygotowany sklep będzie w prosty sposób budował tzw. długi ogon.

Obrazki produktów jak i grafika na stronie. Każda grafika powinna mieć przynajmniej argument „alt” – alternatywny tekst. Jeśli pojawi się problem z pokazaniem obrazu na stronie pojawi się alternatywny tekst. Jest on również pewnym wyznacznikiem dla robota google tego co znajduje się w obrazie. Tworząc stronę www zadbaj o to by administrator miał możliwość dopisać alt do wrzucanego na stronę obrazu. Dodatkowo może mieć możliwość nazwania znacznika title, ale to już będzie zależało od ciebie.

Opis linków. W każdym linku w obrębie naszej strony powinien być title. To kolejny sygnał dla robota google jak i użytkownika czego może spodziewać się po kliknięciu w link. Po najechaniu na tekst bądź obrazek, który jest odnośnikiem pojawi się chmurka z Twoim title. Zadbaj o to by administrator mógł dodawać title do odnośników w treści, którą tworzy na stronie. Linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważnym elementem optymalizacji strony www.

Podsumowując postaraj się zadbać o te elementy na etapie tworzenia strony www. Oczywiście elementów, które wpływają na pozycjonowanie strony jest więcej, ale na te powyżej Ty sam możesz wpłynąć tworząc serwis. Reszta w dużej mierze zależna jest od właściciela strony i pozycjonera.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena