Nie ma znaczenia jak duża jest twoja firma, ważne jak sobie radzi w marketingu  internetowym, blogach i serwisach społecznościowych. Więcej, nie jest ważne jak wiele postów czy linków znajdzie się tu i tam w Internecie, najważniejsze jest to czy sprzedają – to co chcesz sprzedawać.

Data dodania: 2019-03-19

Wyświetleń: 2892

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie ma znaczenia jak duża jest twoja firma, ważne jak sobie radzi w marketingu  internetowym, blogach i serwisach społecznościowych. Więcej, nie jest ważne jak wiele postów czy linków znajdzie się tu i tam w Internecie, najważniejsze jest to czy sprzedają – to co chcesz sprzedawać. 

Ten artykuł wyjaśnia podstawy jak zamienić blog w maszynkę do sprzedawania. Z zależności od obecnego planu może to być mała maszynka, która sprzedaje reklamy po 90 zł miesięcznie lub całkiem duża, sprzedająca produkty za większe pieniądze.

Jeśli dotychczasowe działania marketingowe i promocyjne nie przynoszą zadowalającej  sprzedaży, wkrótce wypadniesz z boiska.

Serwisy społecznościowe www.twitter.com, www.facebook.com, www.youtube.com czy www.blip.pl i www.nk.pl są wspaniałymi serwisami, ale tak naprawdę bez bloga, który jest ich królem, obecność w nich ma ograniczony sens, jeśli masz produkt do sprzedania. Jeśli jesteś obecny na serwisach społecznościowych, w których nie linkujesz do swojego bloga, na który mogą przejść ci, których zainteresujesz, to twój ‘action plan’ w ramach planu marketingowego zdecydowanie wymaga modyfikacji.

Co trzeba zrobić, aby stworzyć potencjalnemu klientowi szansę na to, by kupił właśnie od ciebie?  

1. Być obecnym w serwisach społecznościowych. 2. Mieć ofertę, czyli wiedzieć co sprzedajesz. 3. Przygotować ofertę zrozumiałą dla klienta i 4. Przekonującą, że to jest naprawdę dobra oferta. 4. Robić to, co w punkcie 4 niezbyt natarczywie.

Tajny Agent… 

Twój blog jest tajną wizytówką twojego towaru. Nie staraj się upchnąć wszystkiego na jednej stronie. Każdy osobny post może przedstawiać inną zaletę produktu czy usługi. 

To naprawdę proste. Ustal na początku co chcesz osiągnąć, podziel to na części i zrób pod nie  osobne posty. Każdy z nich ma być zamkniętą całością, którą można przeczytać bez konieczności sięgnięcia gdzie indziej, by wszystko zrozumieć – tak się buduje wartość treści i satysfakcję czytającego.       

Doświadczyć produktu

Jeśli już masz blog firmowy, czy powiedzmy stworzony pod sprzedawanie produktu, to nie powinieneś na nim paplać tylko i wyłącznie o swojej rodzinie, czy urodzinach, ale przede wszystkim pisać o tematach związanych z produktem jaki sprzedajesz i o samym produkcie. Dobre proporcje postów osobistych do merytorycznych to 1 do 20.

Twoim zadaniem jest tak dobrze opisać produkt, aby potencjalny klient nie musiał się domyślać, co jest do kupienia. Opisz go tak dokładnie, aby poczuł jakby miał go już w rękach. 

Cena

Nad ceną nie trzeba sie szczególnie rozwodzić… nie musisz o niej ani pisać, ani się z niej tłumaczyć, ale co jest ważne to poruszyć w postach tematy dotyczące ceny np. napisz dlaczego twój produkt jest lepszy od konkurencyjnego, opisz ważne i unikalne składniki twojego produktu itd.

Opakowanie

Nie mam na myśli opakowania fizycznego produktu, ale całej otoczki jaką warto zbudować. Opakowaniem w tym wypadku możemy nazwać wprowadzanie nowych produktów, otwarcia nowych biur, fabryk, wprowadzanie nowych usług. Opakowaniem dla produktu jest zainteresowanie jakie wokół niego budujesz i pokazujesz na blogu.

Wartość

Każdy potencjalny klient znajdzie swoje powody, aby nie kupić u ciebie – jak to przezwyciężyć? Zastanów się jakie to mogą być powody i napisz osobny post o każdym z nich podając również uzasadnienie dlaczego u ciebie tym powodem nie należy się martwić. Rolą tych postów jest neutralizacja przeszkód.

Pokaż przykłady dlaczego inni nie mogą obejść się bez tego produktu. Jeśli sprzedajesz urządzenia do gabinetów kosmetycznych – przedstaw co się dzieje, po zastosowaniu urządzenia – dlaczego klienci potrzebują tej usługi.

Na końcu postu zawsze zrób przekierowanie do strony sprzedażowej.

Dowód społeczny

Ta technika działa w Internecie i nie tylko. Działa zawsze. Nawet jeśli niektórzy mówią, że nie zwracają uwagi na opinie klientów, to lubią kiedy opinie są. Jeśli nie masz jeszcze opinii od klientów, to się o nie postaraj i poproś o zgodę na publikację.

Ten proces wymaga czasu

To nie jest jednorazowe działanie – wymaga czasu i systematyczności. Jeśli jednak będziesz to robić dobrze, to co masz do sprzedania, będzie się sprzedawać dobrze.

Pamiętaj co rano, że sensem istnienia twojego bloga jest sprzedawanie tego, co masz do sprzedania. Czasem produktu… a czasem czegoś zupełnie innego.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena