Kampania "Odkręć-Zduś-Segreguj" uczy, aby każdą plastikową butelkę PET, przed wyrzuceniem do odpowiedniego pojemnika odkręcić i dokładnie zgnieść. Przemawiają za tym względy zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne. Jeśli zmniejszymy ich objętość, to więcej butelek zmieści się w jednym pojemniku - ich wywóz będzie tańszy, a większa ich ilość zostanie poddana recyklingowi. Niewiele wysiłku, a same korzyści!
Właśnie dobiegł końca konkurs plastyczny dla przedszkolaków, który odbywał się w ramach akcji. „Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania. Przedszkola z całej Polski codziennie przesyłały nam plastyczne prace swoich podopiecznych. Od razu widać, że w Polsce rośnie świadome ekologicznie pokolenie - ten temat z pewnością nie jest obcy najmłodszym. To bardzo optymistyczne!" - komentuje Weronika Janaszek z Agencji Reklamowej adStone, która wspólnie ze Staropolanką prowadzi kampanię. W konkursie zwyciężyło Przedszkole nr 167 z Warszawy, które jako nagrodę główną otrzyma paletę, czyli ponad 1200 butelek wody mineralnej Staropolanka, ufundowanej przez producenta, czyli Zespół Uzdrowisk Kłodzkich S.A. Poza tym autorzy najlepszej pracy dostaną nagrody w postaci zestawów plastycznych oraz niezwykłych książek dla dzieci. Specjalnie dla młodych uczestników konkursu swoje książki pt. „Dziadek i niedźwiadek" podpisał ich autor Łukasz Wierzbicki, który podobnie jak wielu innych ludzi, wrażliwych na problemy środowiska, chętnie przyłączył się do akcji. Kolejne miejsca w konkursie zajęły przedszkola: Przedszkole nr 28 z Opola i Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 1 z Rybnika. Komisja konkursowa wyróżniła również prace dzieci z Przedszkola „Wesołe Skrzaty" w Pobiedziskach.
Zakończony konkurs nie był jedynym, ogłoszonym w tej kampanii. Właśnie trwa konkurs na najciekawszy filmik o dobijaniu PETa, czyli zgniataniu plastikowych butelek (www.dobijpeta.pl to młodzieżowa odsłona akcji "Odkręć-Zduś-Segreguj"). Uczestnicy konkursu mają za zadanie umieścić w Internecie swój autorski filmik, w którym niestandardowo i oryginalnie przekazali ideę "Odkręć-Zduś-Segreguj". Krótkie filmy (maks. 120 sekund) nadsyłać można do końca sierpnia. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody: konsola do gier PSP, deskorolki i plecaki. Wszystkie nagrody funduje młodym filmowym zapaleńcom Staropolanka. Na wybór najlepszego filmu spory wpływ będą mieli fani strony Dobij PETa na Facebooku. Wystarczy kliknąć tam „Lubię to!", żeby móc co dwa tygodnie wybierać najlepszy filmik.
Koordynatorzy kampanii "Odkręć-Zduś-Segreguj" organizują i współorganizują imprezy sportowo - rekreacyjne. W maju odbyły się Mini Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Szczecinku, a już pod koniec sierpnia wszyscy miłośnicy kijków spotkają się na II Mistrzostwa Polski Nordic Walking w Gnieźnie. W czerwcu odbyły się eventy edukacyjne w dwóch wielkopolskich przedszkolach: Przedszkolu JUNIOR w Jerzykowie oraz Prywatnym Przedszkolu Biedroneczka w Poznaniu. Na imprezach tych, oprócz dobrej zabawy i zdrowej sportowej rywalizacji, uczestnicy i goście mieli okazję zapoznać się z zasadami prawidłowej segregacji plastikowych butelek (PET). Ze szczególnym podziwem obserwować można było dzieci, które z niespotykanym u dorosłych zaangażowaniem zabierają się do zgniatania butelek.
Do udziału w kampanii zgłasza się coraz więcej podmiotów. Akcji patronuje Towarzystwo na rzecz Ziemii. Patronat medialny objęło poznańskie Radio Merkury oraz warszawskie Radio Kolor, a także ogólnopolski portal NaszeMiasto.pl. Poza tym na bieżąco informują o działaniach i wydarzeniach największe polskie portale ekologiczne (ekologia.pl, ekoistka.pl, ekorodzice.pl, eko-samorządowiec.pl, e-odpady.com). Honorowy Patronat nad kampanią "Odkręć-Zduś-Segreguj" objął Prezydent Miasta Poznania, a także Prezydent Miasta Olsztyna. Również inne polskie miasta włączyły się do kampanii. O swoim poparciu poinformowały do tej pory: Puszczykowo (woj. wielkopolskie), Mława (woj. mazowieckie), Duszniki, Polanica oraz Kudowa Zdrój (woj. dolnośląskie). Organizatorzy zachęcają kolejne miasta do włączenia się do tej pożytecznej dla nas wszystkich inicjatywy. Chętnie zgłaszają się również firmy z różnych branż, które chcą być kojarzone z ekologicznym postępowaniem i trybem życia. Uczestnictwo w kampanii "Odkręć-Zduś-Segreguj" chętnie wpisują w swoje działania CSR (CSR to idea społecznej odpowiedzialności biznesu). Do tej pory zgłosiło się ponad 60 uczestników instytucjonalnych. Akcja "Odkręć-Zduś-Segreguj" ma taki charakter, że skupia wokół siebie różne społeczności. Stopniowo powiększa się zatem liczba fanów na Facebooku i NK.pl.
W najbliższej przyszłości akcja "Odkręć-Zduś-Segreguj" planuje wspólne działania ekologiczne m.in. z hotelem Sheraton, a także Stowarzyszeniem Artystów EnterArt.