<!-- @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->
<!-- @page { size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->
Zorganizowanie pogrzebu nie jest już dziś aż tak skomplikowane, jak jeszcze kiedyś. Wszystko można załatwić praktycznie w jednym miejscu, bez zbędnego tracenia czasu. Jest to oczywiście bardzo duże udogodnienie, zwłaszcza, że w takich trudnych chwilach nie wszyscy wiedzą, co powinni zrobić i gdzie się udać. Często także rozpacz sprawia, że trudno jest nawet najbardziej zorganizowanej osobie, wszystko ogarnąć.
Każde wypłacenie zasiłku pogrzebowego musi być poprzedzone specjalną procedurą. Jakakolwiek próba jej ominięcia lub częściowego zaniedbania może prowadzić do tego, że ZUS może oddać nam znacznie mniej pieniędzy. Dlatego bardzo ważne jest to, by zebrać odpowiednią dokumentację, która jest wymagana, by uzyskać zasiłek pogrzebowy. Każdy zakład pogrzebowy ma obowiązek wystawienia faktury. Zdarzały się, jednak przypadki, gdy krewni zmarłego skarżyli się, że firmy te znacznie zawyżają swoje ceny, często nie informując dokładnie, jaka będzie ostateczna kwota. By uniknąć takich zdarzeń, dobre zakłady pogrzebowe spisują z klientami umowę zlecenie na usługę pogrzebową, dzięki czemu jest czarno na białym ujęte, jaka kwota i jakie czynności zostaną podjęte w celu przygotowania do pogrzebu. Każde dodatkowe usługi, nie objęte wcześniej w umowie, również się spisuje, tak by wykluczyć jakiekolwiek nieporozumienia. Jest to o tyle ważne, że niejednokrotnie zdarzało się, że rodzina zmarłej osoby, była na tyle zrozpaczona, że trudno było dokładnie się porozumieć, a wszystko zapisane na papierze, pozwalało spokojnie przyjrzeć się usłudze. Oczywiście po wywiązaniu się z tej umowy, firma pogrzebowa wystawia odpowiedni rachunek, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.