E-marketing staje się powoli coraz popularniejszą formą reklamy. Pozostałe media dawno zdążyły już odpaść w tej konkurencji i stanowią raczej dodatkowe wsparcie kampanii promocyjnej. Nazwę można przetłumaczyć jako reklamę w Internecie. E-marketing posiada dużą przewagę nad pozostałymi formami - dociera do praktycznie każdego w sposób sprawiający wrażenie naturalnego. Przede wszystkim bywa nienachalny, a często jest tak subtelny, że jego działanie wygląda na przypadkowe i niezaplanowane. Dlatego tak wiele osób wybiera tę formę reklamy - informacja rozprzestrzenia się spontanicznie w sieci, internauci przekazują sobie nawzajem wiadomości dotyczące danej usługi, marki, produktu, firmy. Czynności te są tylko częściowo sterowane, pozostaje zostawiony margines na swobodne i intuicyjne akcje internautów. Sposobów na rozprzestrzenienie pożądanej treści jest wiele. Popularne stało się doklejanie do e-maili konkretnej oferty albo wysyłanie samych listów, które nawiązują swoją formą do tradycyjnej poczty internetowej. Specjaliści potrafią sprawić, że taka wiadomość na pierwszy rzut oka jest nie do rozpoznania - sprawia wrażenie prywatnej. E-marketing dzieli się na wiele rodzajów i ciągle się rozwija. Jego kolejną zaletą jest fakt, że jest jedną z najefektywniejszych form reklamy - wiadomo zazwyczaj, kto jest zainteresowany ofertą i do kogo ona trafia, łatwo stwierdzić ilość wejść na konkretną witrynę internetową oraz czas na niej spędzony. Często też reklama w Internecie jest tańsza niż jej odpowiedniczka w telewizji, radiu czy prasie, ponieważ treści występują bez ograniczeń, nie płaci się za godzinę konkretnej emisji ani za jednorazowo poświęcone miejsce. Taka reklama może jeszcze przez wiele lat przebywać w sieci - zwłaszcza jeśli okazała się wystarczająco dobrą i popularną, by zainteresować kolejnych internautów.
W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu, skuteczna promocja i budowanie marki są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Przedsiębiorcy na całym świecie poszukują innowacyjnych i efektywnych metod reklamowych, które pozwolą im wyróżnić się na tle konkurencji. Jedną z takich metod promocji, która zdobywa coraz większą popularność, jest oklejanie samochodów. Dzięki swojej mobilności, atrakcyjności wizualnej oraz stosunkowo niskim kosztom stanowi doskonałe narzędzie marketingowe.