Produkcja filmów z zamiarem wykorzystania ich do strategii marketingowej przedsiębiorstwa to powszechna praktyka dla zachodniego biznesu z racji, iż jest doskonałym kanałem komunikacji

Data dodania: 2010-05-11

Wyświetleń: 2466

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wywiera również ogromny wpływ na odbiorców, łącząc w sobie zalety tradycyjnej reklamy telewizyjnej z najważniejszą cechą Internetu – interaktywnością. Również branża turystyczno – hotelarska w Polsce powinna rozważyć taką formę promocji.

Hotelarstwo i turystyka to dziedziny gospodarki będące w czołówce pod względem wykorzystania najnowszych rozwiązań technologicznych. Wynika to przede wszystkim z charakterystyki usług turystycznych, które są sferą usług niematerialnych, w wyniku której nie powstają nowe wyroby. To branża mająca na celu zaspokojenie potrzeb wypoczynku, noclegu, wyżywienia, utrzymania higieny osobistej, ochrony zdrowia i mienia, łączności z otoczeniem oraz rozrywek kulturalnych.

Rozwój branży hotelarskiej postępował wraz ze wzrostem ludzkiej migracji. Już od zarania dziejów, bowiem, człowiek potrzebował miejsca na nocleg. Z wiekiem XX. pojawia się jednak zupełnie nowa kategoria  klienta w hotelarstwie, a mianowicie – turysta, który podróżuje dla przyjemności, chęci poznania świata czy najzwyklejszej chęci wypoczynku z dala od codziennego zgiełku.

Tutaj właśnie pojawia się oferta skierowana do takiego klienta: pensjonaty, schroniska, domy wycieczkowe, stanice wodne oraz  hotele o przeróżnych standardach, co powoduje, iż na rynku hotelarskim obowiązują twarde reguły. Walka o gościa hotelowego rodzi coraz to nowsze rozwiązania marketingowe. Aby utrzymać na stałym poziomie dochody uzyskiwane z pozyskanych już klientów oraz stale dążyć do pozyskania nowych należy kłaść nacisk na poprawę informacji o hotelu oraz nieustannie dbać o jakość jego wizerunku.  To właśnie technologie informacyjne mają w dzisiejszych czasach wiodący wpływ na hotelowy biznes. Internet stał się integralną częścią dobrze prosperującego hotelu.

Branża turystyczno-hotelarska poszukuje nowych możliwości promocji w Internecie, który jest de facto,  pierwszym źródłem wiedzy o atrakcjach turystycznych. Zagadnienia z zakresu turystyki i krajoznawstwa od dawna bowiem stanowią niezwykle wdzięczny temat prezentacji elektronicznych, jak również stron internetowych, czy banerów. Najwyższy czas, by lukę tę wypełnić i zaoferować nowe rozwiązanie jakim jest reklamowy film wideo. Wysokojakościowe reklamy wideo dają, bowiem, znacznie więcej korzyści aniżeli tradycyjne banery internetowe.

Dlaczego?  Otóż, wykorzystanie efektów specjalnych oraz dźwięku zwiększa możliwości kreacyjne oraz wpływa na efekt wywierany na odbiorcach. Połączenie tradycyjnej reklamy telewizyjnej z działaniami online umożliwia reklamodawcom prowadzenie spójnej komunikacji, a także dotarcie do grupy odbiorców,  którzy coraz częściej unikają telewizji lub bardzo często, będąc w podróży, nie mają i nie potrzebują mieć do niej dostępu.

Dla przykładu, proponuję obejrzeć realizację filmu dla Hotelu mieszczącego się na obrzeżach Krakowa. Proszę zwrócić uwagę na zaakcentowane cechy tego miejsca oraz  na przedstawione wartości, jakimi kieruje się obsługa hotelu. Komfortowa i przyjazna atmosfera miejsca oraz udogodnienia stworzone z myślą o najmłodszych są tu tematami przewodnimi, a mikro fabuła rozgrywa się przy akompaniamencie dźwięków muzyki Chopina.

Internet, a w nim film reklamowy jest więc nie tylko źródłem informacji, ale także narzędziem do  efektywnego propagowania turystyki, pod warunkiem, że będzie on atrakcyjny i wiarygodny. Wszystko to możemy osiągnąć zlecając wykonie takiej prezentacji specjalistom z branży wideo marketingu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena