Marketing usług bankowych to działalność mającą na celu poznanie potrzeb rynku i klientów, pozyskanie ich, utrzymanie jako stałych odbiorców usług danego banku, a także kształtowanie ich postaw dostosowanych do zmieniających się sytuacji rynku usług finansowych.

Data dodania: 2010-10-22

Wyświetleń: 2365

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Elementy promocji przybierają więc różnorodny charakter,  bowiem odnoszą się zarówno do oferty bankowej, jak też wizerunku banku.

Rynek interaktywnego video przeżywa swój rozkwit. Telewizja i Internet przenikają się w coraz większej ilości miejsc. Według badań Internet Retailer, video produktowe znalazło się na jednym z pierwszym miejsc funkcji do wdrożenia według sprzedawców z USA.

Większość banków intensywnie reklamujących się w mediach odkryła już potencjał, jaki niesie za sobą serwis Youtube. Na kanałach konkretnych banków użytkownik może zobaczyć nie tylko spoty telewizyjne, ale również liczne materiały informacyjne, nie mające charakteru reklamowego.

Na kanale jednego z najbardziej popularnych polskich banków działających w sieci, wśród 70 materiałów wideo znajdziemy tylko garstkę reklam telewizyjnych. Zdecydowana większość filmów to komentarze analityków, prezentacje usług i produktów bankowych oraz instrukcje obsługi konkretnych narzędzi.

Dla przykładu, Getin Online jest Internetowym Oddziałem Getin Banku, który dysponuje placówkami na terenie całego kraju i został stworzony dla tych klientów, którzy chcą mieć dostęp do produktów w dowolnym miejscu w kraju i za granicą. Spójrzmy jak zrealizowano reklamę tego typu usług.

Z kolei, Fortis Bank należący do grupy BNP Paribas, wiodącej europejskiej instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu prowadzi działalność w zakresie m.in. bankowości detalicznej, korporacyjnej, inwestycyjnej oraz zarządzania aktywami i majątkiem.

 

Kampania BOŚ Banku reklamuje wprowadzane do jego oferty Konto bez Kantów. Akcja informuje, że w ramach związanego z nim programu premiowego klient otrzymuje niewielkie sumy za zrealizowane przelewy, zlecenia stałe, polecenie zapłaty i transakcje bezgotówkowe. Charakterystycznym motywem kampanii jest jajo, które ma podkreślać, że w reklamowanej ofercie BOŚ Banku nie ma kantów. W ramach akcji w centrum Warszawy zainstalowano multimedialną instalację o takim kształcie, w której przechodnie za pomocą wizjerów i przycisków mogą oglądać i modyfikować trójwymiarowe filmy ekologiczne.

 Na klientach, którzy świadomie korzystają z usług finansowych, prezenty nie robią już wielkiego wrażenia. Od banków oczekują konkretnych benefitów: darmowego konta, bezpłatnych bankomatów (najlepiej na całym świecie), tanich kredytów i atrakcyjnych lokat – wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC przeprowadzonego wśród dobrze zarabiających, wykształconych mieszkańców dużych miast.

Na klientach, którzy świadomie korzystają z usług finansowych, prezenty nie robią już wielkiego wrażenia. Od banków oczekują konkretnych benefitów: darmowego konta, bezpłatnych bankomatów (najlepiej na całym świecie), tanich kredytów i atrakcyjnych lokat – wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC przeprowadzonego wśród dobrze zarabiających, wykształconych mieszkańców dużych miast.

Przypisy:
Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, www.gazeta-msp.pl
www. nowetechnologie.comarch.com
Piotr Karwatka Dyrektor Technologii w Divante, www.VideoCMS.pl

Licencja: Creative Commons
0 Ocena