Podstawową technologią używaną do nanoszenia nadruków na tekstylia jest sitodruk. Technologia ta polega na zastosowaniu swiatłoczułych emulsji, które za pomocą specjalnej matrycy pozwalają przenosić farbę na materiał. Następnie ta farba jest utrwalana termicznie. Niestety ta technologia wymaga, aby dla każdego koloru przygotować osobną matrycę, dla tego jest opłacalna tylko przy dużych nakładach. Jeżeli nie interesuje nas odzież reklamowa tylko zrobienie kilkunastu koszulek z nadrukiem naszego autorstwa, to lepiej pomyśleć o technologii używającej specjalnego rodzaju folii, a nie sitodruku. Z takiej folii wycina się za pomocą specjalnych maszyn wzory, które później są wygrzewane na materiał.
Inną metodą umieszczania nadruków na ubraniach jest zastosowanie haftu komputerowego. Zwykle stosuje się tą technikę przy grubszych materiałach. Polega ona na przygotowaniu specjalnego programu haftującego, który będzie instrukcją dla komputera sterującego haftowaniem. Ta technika daje bardzo ciekawy i niepowtarzalny efekt, ale jest też dosyć droga.
Do umieszczania nadruków na twardszych powierzchniach takich jak plastik, drewno lub metal używa się technologii zwanej tamponodrukiem. Nazwa pochodzi od sposobu w jaki farba przenoszona jest na docelową powierzchnię. Odbywa się to za pomocą tamponu, na który nanoszono jest farba, którą później ten tampon przenosi na powierzchnię przedmiotu, na którym chcemy umieścić nadruk. Dzięki elastyczności tamponu, powierzchnia ta nie musi być prosta, dlatego można na przykład umieszczać nadruki na długopisach.
To tylko krótki przegląd przez najpopularniejsze techniki, bo oczywiście jest ich wiele więcej.