0
głosów
- +

Czy reklama to tylko agencja reklamowa?

Autor:

Aktualizacja: 27.04.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1515 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Reklama to bardzo rozbudowany dział gospodarki. Przede wszystkim są to osoby odpowiedzialne za tworzenie kampanii reklamowych, ale żeby takie kampanie powstały potrzebne są też drukarnie, studia telewizyjne, studia nagrań i wiele wiele innych firm.


Agencja reklamowa jest odpowiedzialna za pomysł, żeby wdrożyć go w życie potrzebuje firm z praktycznie każdej branży. Do reklam w telewizji potrzebne są profesjonalne studia filmowe, aktorzy lub graficy i wykupienie czasu reklamowego w telewizji. Reklama w radiu wymaga studia nagrań i osób, które ją przeczytają i zrobią muzykę, albo nagrają dźwięki. Reklama na billboardach i w gazetach wymaga drukarni i grafików. Do tego dochodzą jeszcze różne niestandardowe sposoby na reklamę, które wymagają na przykład zatrudnienia osób chodzących w przebraniach, albo robiących różne dziwne rzeczy. Można też zainwestować w robione na zamówienie gadżety reklamowe, takie jak na przykład długopisy z nadrukiem.

Reklama jest więc branżą, w której korzysta się z prawie wszystkich zasobów gospodarki. Dzięki temu sprawia na przykład, że wiele firm, które zajmują się przede wszystkim kulturą, może zarobić na swoje utrzymanie. To samo tyczy się branż, które działają przede wszystkim dla dobra publicznego. Na przykład telewizja publiczna. Przemysł reklamowy sprawia też, że rozwija się wiele firm zajmujących się nowymi technologiami. Dzięki temu, że osoby tworzące reklamy lubią zaskakiwać, muszą ciągle szukać czegoś czego nie ma konkurencja. Dlatego właśnie wspierają firmy lub instytucje, które zajmują się rozwojem technologii.

Mimo, że wiele osób zarzuca agencjom reklamowym wykorzystywanie wszystkich możliwych metod do tego, żeby przekonać nas do kupienia czegoś, nie dlatego, że to jest dobre, tylko dlatego, że dzięki odpowiedniej reklamie zaczniemy tak myśleć. Specjaliści od reklamy często korzystają z różnych teorii tworzonych przez psychologów, które opisują to czym się kierujemy, kiedy na przykład podejmujemy decyzję o kupieniu czegoś. Jednocześnie trzeba też zauważyć, że te badanie, często są możliwe tylko dzięki temu, że przemysł reklamowy wspomaga je finansowo. Tak samo jest w przypadku opisywanych wyżej nowych technologii, które często bez finansowania nigdy nie miałyby okazji powstać. Mimo, że przemysł reklamowy wykorzystuje je do własnych celów, to te technologie sprawiają, że rozwija się całe społeczeństwo i często okazuje się, że dzięki nim nasze życie staje się dużo łatwiejsze.

 

Ocena przemysłu reklamowego musi brać pod uwagę obydwie strony medalu. Nie można nie zauważyć, że mimo to, że reklamy są tworzone przede wszystkim po to, żeby coś sprzedać, to technologia i wiedza powstająca przede wszystkim właśnie dla takich celów, może później być wykorzystana w zupełnie inny sposób. Gdyby nie pieniądze z reklamy nigdy nie mielibyśmy możliwości skorzystać z niektórych technologii i dowiedzieć się tyle na temat mechanizmów, które skłaniają nas do kupienia tej, albo innej rzeczy.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij