Nienaganna wymowa jednak nie bierze się znikąd, czasem trzeba na nią ciężko zapracować. Doskonale wiedzą o tym na przykład osoby z kręgów biznesowych. To między innymi im pomaga logopeda medialny. Poprawne posługiwanie się głosem wymaga ćwiczeń. Każdemu przecież zdarzają się błędy w wymawianiu poszczególnych głosek, sylab czy niewłaściwe artykułowanie całych wyrazów. Nad własnymi nawykami artykulacyjnymi możemy pracować sami ale możemy zwrócić się z tym również do specjalisty. Ostatnimi czasu w kręgach biznesowych furorę robi nowa specjalność logopedyczna zwana logopedią medialną. Osoby posiadające wykształcenie w tym zakresie, pomagają biznesmenom poprawnie mówić i niwelować wady wymowy. Logopeda medialny cieszy się tak dużym powodzeniem dlatego, że oferuje on fachową pomoc w ulepszaniu jednego z podstawowych narzędzi pracy w biznesie, jakim jest właśnie głos. Prowadzone przez niego spotkania poprawiają jakość komunikacji werbalnej. Klienci specjalisty o tym profilu, uczą się prawidłowej dykcji, akcentowania, intonacji, stylistyki, retoryki i kultury języka polskiego. Dzięki temu mogą oni bardziej efektywnie używać swojego głosu podczas negocjacji handlowych, przedstawiania ofert i w wielu innych sytuacjach biznesowych w których podstawą jest głos. Pracownicy mediów są kolejną liczną grupą z którą pracuje logopeda o tej specjalności. Chyba nie trzeba wspominać dlaczego osoby te korzystają z porad specjalisty. Ciężko jest przecież wyobrazić sobie niewyraźnie mówiącego prezentera telewizyjnego. Równie trudno pomyśleć o sepleniącym polityku czy mamroczącym rzeczniku prasowym. Trzeba dodać, że podczas sesji logopeda medialny nie tylko uczy właściwego posługiwania się głosem ale przygotowuje również do prezentacji publicznych. Pomaga nabrać wprawy w przemawianiu przed kamerą i mikrofonem. Logopeda medialny to stosunkowy młody zawód w Polsce jednak wszystko wskazuje na to, że zapotrzebowanie na tego typu usługi nigdy nie osłabnie. Wszak osób pragnących poprawić sposób wypowiadania się raczej nie zabraknie nigdy.